WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Mercedes chce się pozbyć słabego punktu. Zrozumienie opon kluczem do sukcesu

Mercedes przekonuje, że nowy model samochodu oznaczony symbolem W10 będzie zdecydowanie mniej wymagający dla opon jak jego poprzednik. Nadmierne zużycie ogumienia było słabym punktem ekipy Toto Wolffa w sezonie 2018.
Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton za kierownicą modelu W10

Odpowiednie zarządzanie zużyciem opon to aktualnie jeden z kluczowych elementów w królowej motorsportu. Mercedes zmaga się z problemem nadmiernego niszczenia ogumienia od 2017 roku, kiedy to model W08 rozprawiał się z oponami w niezwykle brutalny sposób.

Toro Rosso zyska na bliższym sojuszu z Red Bullem. Czytaj więcej!

Samochód W09 z sezonu 2018 był pod tym względem bardziej dopracowany, jednak zdaniem dyrektora technicznego ekipy, Jamesa Allisona, dopiero W10 przyniósł inżynierom prawdziwy sukces. - W09 był ogromnym krokiem naprzód, widać to było gołym okiem. Porównywaliśmy zużycie opon na tych samych torach rok po roku - powiedział.

Albon wreszcie usiadł za kierownicą bolidu F1. Czytaj więcej!

- Mimo to, wciąż byliśmy w tej kwestii za niektórymi rywalami. Pracowaliśmy mocno nad zawieszeniem i elementami aerodynamicznymi tak, aby uczynić W10 bardziej łaskawym dla ogumienia. Mamy nadzieję, że na każdym torze będziemy dzięki temu spokojni o opony - wyjaśnił Allison.

Nowe przepisy nie poprawią ścigania. Czytaj więcej!

Kolejnym celem inżynierów Mercedesa było zmniejszenie masy pojazdu. - Minimalny limit wagowy został podniesiony o 10 kg, mimo to, nadal odchudzenie samochodu jest ogromnym wyzwaniem w dzisiejszych realiach F1. Wszystkie komponenty używane w 2018 roku zostały poddane głębokiej analizie. Zbędnych kilogramów szukaliśmy wszędzie. Zyskaliśmy sporo. Część masy została wykorzystana w innych miejscach, na przykład do konstrukcji silnika, zawieszenia czy aerodynamiki - zakończył dyrektor techniczny ekipy Wolffa.

ZOBACZ WIDEO: Maciej Wisławski: Adam Małysz to sportowiec rangi Roberta Kubicy. Mógłby wrócić do rajdów

Czy Mercedes podtrzyma swoją dominację w Formule 1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
motorsport.com

Komentarze (4):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • DragonEnterQt 0
    Masz niewyparzoną gębę. Słuchaj się lepiej rodziców jak z nimi mieszkasz pod jednym dachem i skończ chlać patałachu.
    One_Shoot Widze ze fani Ferrai nadal wierza ze Hamilton wygral tytol dzieki Bottasowi? W ilu wyscigach Bottas oddawal pozycje w 2? Z czego Vettel i tak konczyl za obojgiem kierowcow Mercedesa:)) Dominacja Mercedesa jedynie sie powiekszy i do 2021 mozecie zyc marzeniami o mistrzostwie. Juz z koncem sezonu pisalem ze Arrivabene poleci z zespolu i co... arrivederci Roma:) Zmiana szefa zespolu na miesiac przed rozpoczeciem nwego sezonu to dobry ruch, strategia Ferrari czyli jak strzelic sobie w stope. Ale spoko jezeli nie Ferrari to w sumie juz mozna rozdac tytuły za sezon 2019 i po sprawie wiec dobrze ze sa , moze beda emocje .
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • One_Shoot 0
    Widze ze fani Ferrai nadal wierza ze Hamilton wygral tytol dzieki Bottasowi? W ilu wyscigach Bottas oddawal pozycje w 2? Z czego Vettel i tak konczyl za obojgiem kierowcow Mercedesa:)) Dominacja Mercedesa jedynie sie powiekszy i do 2021 mozecie zyc marzeniami o mistrzostwie. Juz z koncem sezonu pisalem ze Arrivabene poleci z zespolu i co... arrivederci Roma:) Zmiana szefa zespolu na miesiac przed rozpoczeciem nwego sezonu to dobry ruch, strategia Ferrari czyli jak strzelic sobie w stope. Ale spoko jezeli nie Ferrari to w sumie juz mozna rozdac tytuły za sezon 2019 i po sprawie wiec dobrze ze sa , moze beda emocje .
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • DragonEnterQt 0
    Bottas otrzymał tytuł najlepszego podnóżka roku, z tego też względu nie pozbędą się go bo Ham nie ma wtedy konkurencji, a skrzydłowego. Nic nie trwa jednak wiecznie i dominacja Mercedesa w tym sezonie dobiegnie końca, a z Hama zrobią męczennika..
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×