Efekt Roberta Lewandowskiego. FC Barcelona rządzi w Europie

WP SportoweFakty / Mateusz Czarnecki / Na zdjęciu: Robert Lewandowski
WP SportoweFakty / Mateusz Czarnecki / Na zdjęciu: Robert Lewandowski

Dziennikarze katalońskiego "Sportu" wyliczyli, że na Camp Nou w trwającym sezonie średnio zasiada 83 tysiące kibiców. Efekt Roberta Lewandowskiego sprawił, że klub jest pod tym względem najlepszy w Europie.

[tag=720]

FC Barcelona[/tag] w poprzednich sezonach często miewała kłopoty ze średnią frekwencją na meczach. Jeszcze w czasach, gdy "Blaugranę" reprezentował Lionel Messi, Camp Nou zdawało się nieraz świecić pustkami.

Minionego lata klub postarał się zbudować drużynę, która będzie fascynować miejscowych kibiców, ale także turystów z całego świata. Do tego konieczne było sprowadzenie nowych gwiazd do Katalonii.

Drużyna prowadzona przez Xaviego została wzmocniona przez piłkarzy o uznanej jakości. Mowa chociażby o trójce Robert Lewandowski, Jules Kounde oraz Raphinha. Każdy z nich poniekąd rozpala wyobraźnię fanów.

ZOBACZ WIDEO: Kto zawiódł w kadrze? Jemu mówimy "nie"

Średnio na meczu domowym Barcy w tym sezonie zasiada bowiem 83383 widzów. Jest to zdecydowanie najlepszy wynik w Europie. Pojemność "nowego domu" Roberta Lewandowskiego wynosi niespełna 100 tysięcy miejsc.

Camp Nou jest jedynym stadionem z Hiszpanii, który znalazł się w czołowej dziesiątce najbardziej "zaludnionych" aren na Starym Kontynencie. Druga w tej klasyfikacji jest Borussia Dortmund i jej Signal Iduna Park.

Na jednym z najsłynniejszych stadionów w Europie średnio zasiada 80783 widzów. Podium zamyka z kolei trzeci z klubów Roberta Lewandowskiego. Mowa oczywiście o Bayernie Monachium i Allianz Arenie. W byłym "domu" "Lewego" średnio na meczu jest 75 tysięcy widzów.

Zobacz też:
Kolejny popis Brazylii. Tunezja bez szans
Łukasz Teodorczyk znalazł klub? Polak może wrócić do Włoch

Komentarze (4)
avatar
Kokesh
30.09.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Nie mam pojęcia, czy Lewy to obecnie najlepszy piłkarz na świecie(na swojej pozycji oczywiście). Ale fakt, że się nad tym zastanawiam, podobnie jak miliony kibiców na globie i całe rzesze facho Czytaj całość
avatar
radocha Gucia
30.09.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Siemka @Adela! :-) Nie ma to jak sobie od rana pokwiczeć na mistrza, co nie?... :-) 
avatar
Menagerr
30.09.2022
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Wiele osób zazdrości Robertowi jego wyjątkowego i skromnego daru do strzelania goli, określanie Roberta jako drewniak lub dobijak to mega obraźliwe ale ludzie są jacy są. Dla mnie to duma i naj Czytaj całość
avatar
ArtC
30.09.2022
Zgłoś do moderacji
2
3
Odpowiedz
Nie dziwię się. Robert to ewenement na skalę światową. Messi i Ronaldo mieli łatwiejszy start, w dzieciństwie trenowali ich najlepsi trenerzy, którzy znali się na piłce i na psychologii. Robert Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.