WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

PlusLiga. ZAKSA - ONICO: Łukasz Kadziewicz oburzony milczeniem przedstawicieli PLS po meczu finałowym

Wydarzenia z końcówki spotkania finałowego PlusLigi pomiędzy ZAKSĄ Kędzierzyn-Koźle a ONICO Warszawa odbiły się w siatkarskim środowisku szerokim echem. Łukasz Kadziewicz nie ukrywa, że jest zbulwersowany brakiem komentarza ze strony PLS.
Jacek Pawłowski
Jacek Pawłowski
WP SportoweFakty / Paweł Piotrowski / Na zdjęciu: Łukasz Kadziewicz

- Wygraliśmy ten mecz. To się nie może tak skończyć. Jeżeli sędzia uznał, że piłka, którą odgwizdał Piotrowi Łukasikowi była nieczysta, to błąd powinien odgwizdać od razu, a nie po zakończeniu akcji. To było okropne. Po tym wszystkim, Łukasz Kaczmarek niemal zdjął arbitra ze słupka! - przyznał Jan Nowakowski w wywiadzie dla oficjalnej strony internetowej klubu z Warszawy.

Pod względem opinii, przedstawiciele stołecznej ekipy byli jednogłośni. Zdaniem zawodników i sztabu szkoleniowego ONICO Warszawa, arbiter prowadzący spotkanie finałowe nr 1 popełnił błąd, który zaważył na końcowym rozstrzygnięciu. O wygranej, mówili zarówno trener Stephane Antiga, jak i prezes Piotr Gacek. Andrzej Wrona z kolei przyznał, że czuje się okradziony. Doświadczony środkowy musiał mocno ważyć słowa, aby nie narazić się na konsekwencje dyscyplinarne.

W youtube'owym programie "Prawda Siatki" do wspomnianej sytuacji odniósł się Łukasz Kadziewicz. Wicemistrz świata z 2006 roku, obecnie komentator w stacji Polsat Sport, przyznał, że arbiter nie powinien odgwizdać nieczystego odbicia Piotrowi Łukasikowi.

ZOBACZ WIDEO: "Druga połowa". Porażka Juventusu w Lidze Mistrzów. "Nie można obwiniać tylko Cristiano Ronaldo"

- Wyglądało to źle, ale przepisy mówią jasno: tam nie było błędu. Piotrek Łukasik miał piłkę na wysokości twarzy i ona mu po prostu przeciekła przez dłonie - powiedział były reprezentant Polski.

PlusLiga. ZAKSA Kędzierzyn-Koźle - ONICO Warszawa: mocne słowa gości po meczu finałowym. Jest oficjalny protest

Łukasza Kadziewicz przyznał również, że oburzający jest fakt, iż od momentu zakończenia spotkania, mimo ogromnego poruszenia w siatkarskim środowisku, swojego stanowiska nie zdecydowali się zaprezentować przedstawiciele władz PlusLigi.

- Dlaczego liga nie zajęła oficjalnego stanowiska? Mimo że jest niedziela, komunikat powinien się pojawić. Nasi włodarze państwowi potrafią nocami głosować. Czy liga nie potrafi wypracować jednego stanowiska na temat aż tak kontrowersyjnej sytuacji, która ma miejsce w finałowych rozgrywkach? - przyznał Kadziewicz na kanale youtube'owym "Prawda Siatki".

- Zastanawiam się również, dlaczego grono arbitrów nie weźmie tej sprawy na siebie. Jest przecież grupa ludzi, która powinna przyjąć odpowiedzialność. To przecież jest ludzka rzecz. Tymczasem ja nie widzę, żeby ktokolwiek potrafił powiedzieć "tak popełniliśmy błąd, jesteśmy tylko ludźmi". Został popełniony niesamowity babol, który wypaczył wynik finału mistrzostw Polski i nagle zaczyna się pojawiać tłumaczenie "bo to odbicie było nieestetyczne". Przecież to nie jest łyżwiarstwo figurowe - powiedział 178-krotny reprezentant Polski.

PlusLiga. ZAKSA - ONICO: końcówka finału w atmosferze skandalu. Czerwona kartka dla Łukasza Kaczmarka

Na zakończenie, komentator stacji Polsat Sport odniósł się do postawy Wojciecha Maroszka, który okazał się autorem zamieszania z meczu finałowego. Jak przyznał, mimo ogromnego doświadczenia międzynarodowego, arbiter główny tym razem nie wytrzymał presji.

- Ten facet był wystawiony na niewyobrażalny stres. Nie dźwignął tej akcji, ale nie może go to dyskredytować, bo przez wiele lat budował sobie pozycję szanowanego arbitra - powiedział Kadziewicz.

Spotkanie finałowe nr 2 zostanie rozegrane 1 maja 2019 o godz. 20:30 w Warszawie.

Czy podzielasz opinię Łukasza Kadziewicza na temat opublikowania przez PLS komunikatu, dotyczącego wydarzeń z meczu finałowego?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Siatkówkę na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (16):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Trump Trump 0
    Za błąd Maroszka dostała Legia 3 punkty.
    Bilans się zgadza?
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • xomki 0
    Przepis ten nie powinien tak na prawdę powodować żadnych kontrowersji. Jest jasno napisane "przy pierwszym odbiciu piłki przez zespół piłka może być dotknięta kolejno kilkoma częściami ciała, pod warunkiem że kontakt z piłką, ma miejsce w jednym zagraniu". Oczywiście piłka była przyjęta fatalnie, brzydko i aż w oczy kuło, ale było to zgodne z przepisami.
    Wydaje mi się, że przepis ten miał umożliwić siatkarzom odbierać zagrywkę sposobem górnym a tym samym przyspieszyć grę.
    rychu_tas Czyli przepis do poprawki! Zmusić do odbierania piłki dyszlem i nie będzie takich sytuacji. "pierwsza piłka może być podwójna" i teraz pozostaje do oceny sędziego jak bardzo. gdy na wiosce uczyliśmy się grać w siatkówkę dopuszczaliśmy lekkie dotknięcia siatki. Z czasem powstawały konflikty i zaczęliśmy bać się o kostki. Zdecydowaliśmy być rygorystyczni zerojedynkowi. Okazało się że dzięki temu rozwinęliśmy się szybciej.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • zbych22 0
    Kadziewicz dobrze mówi ale nie bierze poprawki na to,że na czyichś błędach ktoś może wypłynąć,a głosy krytyki pojawią się w odpowiedniej chwili. Taka jest ludzka natura.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (13)
Pokaż więcej komentarzy (16)
Pokaż więcej komentarzy (16)
Pokaż więcej komentarzy (16)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×