KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe
Wyścigi samochodowe
ELMS - 4h Spa - wyścig

To koniec naszej relacji z 4h Spa. Dziękujemy za jej śledzenie.

- To wielki moment dla tego zespołu, po tym, co przydarzyło się w 24h Le Mans - mówi Vincent Vosse, szef i założyciel WRT. 

   

Vincent Vosse ściska Roberta Kubicę i Yifei Ye. 

Euforia w zespole WRT!

Robert Kubica i WRT mistrzami European Le Mans Series 2021!

WRT wygrywa!

Oto wypadek sprzed chwili.

Zaczynamy ostatnie okrążenie. 

   

WRT ma prawie 7 s przewagi. 

Koniec żółtych flag. 

Posprzątanie rozbitego samochodu zajmie kilka minut. Może się okazać, że żółte flagi na całym torze będą obowiązywać już do końca wyścigu. 

Spowolnienie tempa to dobra wiadomość dla WRT, bo łatwiej będzie oszczędzać paliwo. 

Poważny wypadek ekipy MV2S Racing. 

Żółte flagi na całym torze. 

Żółte flagi. 

Samochód nr 14 polskiej ekipy Inter Europol Competition ląduje w garażu. Wygląda to na koniec wyścigu. 

8,8 s - tyle wynosi przewaga Deletraza. 

Ostatni kwadrans wyścigu. 

Zaczynamy ostatnie 20 minut wyścigu. 

   

Deletraz oszczędza paliwo, by nie musieć zjeżdżać już na pit-stop w tym wyścigu. 

Tymczasem Deletraz jedzie po pewną wygraną, chociaż pamiętamy, co wydarzyło się w 24h Le Mans...

Kara dla samochodu numer 7 za przekraczanie limitów toru. 

   

- To mój pierwszy rok w ELMS. Kategoria LMP2 jest bardzo konkurencyjna. Musisz być bezbłędny, by wygrywać wyścigi. Kolejne rundy są bardzo trudne, ekipy mają bardzo dobrych kierowców. Szczególnie, gdy dołączasz jako debiutant, nie masz łatwego zadania. Jednak jako WRT wykonujemy dobrą robotę. Wygląda to łatwiej niż jest naprawdę - podsumowuje Kubica.

 

- Mamy szansę wygrać tu mistrzostwo, ale miejmy nadzieję, że dojedziemy do mety, bo dalej daleka droga - dodaje Kubica. 

- Dobrze wrócić na Spa, bo to świetny tor. Po wydarzeniach z 24h Le Mans, najlepszy jest powrót do ścigania, bo tam zabrakło nam szczęścia. Mamy tu dość bezproblemowy wyścig. Miejmy nadzieję, że dojedziemy do mety na prowadzeniu, ale wiemy, co wydarzyło się w 24h Le Mans - mówi Kubica.

Deletraz nieco odjechał, ponad 11 s przewagi. 

Taki wynik oznacza dla WRT mistrzostwo - warto przypomnieć. 

Deletraz ustabilizował przewagę na poziomie nieco ponad 9 s. Rozważna jazda Szwajcara. 

Tak wyglądała zmiana kierowcy w WRT. 

Już 9,5 s przewagi. Deletraz podkręcił tempo. 

WRT ma ponad 8,5 s przewagi. 

   

WRT odzyskuje prowadzenie.

COOL Racing też u mechaników. 

Duquiene Team też zjeżdża na pit-stop. 

WRT na trzecim miejscu po pit-stopie. 

Deletraz wraca na tor. 

Deletraz już siedzi w kokpicie. 

Póki co, WRT wskutek pit-stopu spada na trzecie miejsce. 

WRT zjeżdża na pit-stop. 

Szykuje się zmiana kierowcy w WRT.

Przewaga Ye wzrosła do 17 s. 

Zmiana drugim miejscu. Awans Duquiene Team. 

Ye kontroluje sytuację. Należy przy tym oczekiwać, że lada moment za kierownicę wskoczy Deletraz. 

Ostatnia godzina wyścigu.

Kara dla samochodu numer 66, kolejna w tym wyścigu. Za przekraczanie limitów toru. 

   

Ye wypracował sobie już 13 s przewagi. 

   

9 s - tyle dzieli WRT i United Autosports. 

United Autosports nieco odrobiło straty do Ye. Obecnie oba samochody dzieli 9,5 s. 

20 s kary dla samochodu numer 66 za przekroczenie prędkości podczas żółtych flag. 

Przewaga Ye nad United Autosports oscyluje w granicach 12,5-13 s. 

Czy WRT wygra niedzielny wyścig ELMS?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

WRT ma 12,5 s przewagi nad United Autosports. Straciło zatem połowę swojej przewagi wskutek żółtych flag. 

Mamy czysty tor. Wracamy do ścigania. 

Inne załogi zjeżdżają do alei serwisowej, WRT odzyskuje prowadzenie.

Podczas wypadku z auta Inter Europol Competition odpadło koło. Na szczęście nie trafiło ono żadnego z funkcyjnych na poboczu. 

Dźwig już zabiera zniszczony samochód Inter Europol Competition. 

   

Inne załogi momentalnie zjeżdżają na pit-stopy. Mogą na tym zyskać względem WRT, bo samochody poruszają się teraz wolniej. 

WRT po pit-stopie jest czwarte. 

Mamy żółte flagi na całym torze. Kierowcy muszą zwolnić. 

Zniszczenia w samochodzie są ogromne. To raczej koniec wyścigu dla samochodu nr 13. 

Poważny wypadek polskiej załogi Inter Europol Competition. 

WRT zjeżdża na pit-stop. 

Żółte flagi. 

30 s przewagi Ye nad drugą załogą United Autosports. 

Na razie nie mamy informacji, jakoby sędziowie zajęli się jazdą Kubicy.

Ponad 25 s przewagi Ye. Ależ tempo Chińczyka. 

   

Za nami ponad 2 godziny ścigania. WRT komfortowo na prowadzeniu z ponad 18 s przewagi. 

Tak wyglądały manewry Ye, które dały mu prowadzenie. 

   

Ależ tempo Ye! 4,3 s przewagi!

Ye momentalnie odjeżdża ekipie United Autosports. Już 2,2 s przewagi.

Jeśli WRT wygra ten wyścig, zdobędzie tytuł mistrzowski w ELMS.

Piękny atak Ye i WRT znów prowadzi!

Ye szybko odrabia straty. Już tylko 0,8 s. 

WRT traci w tej chwili 1,1 s do United Autosports.

Czy WRT otrzyma karę za jazdę Roberta Kubicy?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Pilet miał też pretensje do Kubicy o jeden z manewrów, kiedy to został zepchnięty z toru. 

- Widocznie limity nie obowiązują wszystkich - narzeka Pilet na jazdę Kubicy. Jego zdaniem, Polak ścinał zakręty. 

 

Po pit-stopach WRT utrzymało za swoimi plecami IDEC Sport i COOL Racing. Plan minimum wykonany. 

Duquiene Team i COOL Racing też w alei serwisowej. WRT awansowało na drugie miejsce.

   

WRT wraca na tor na czwartym miejscu. 

Ye już na okrążeniu wyjazdowym. 

Yifei Ye wsiada za kierownicę samochodu WRT. Koniec przejazdu Roberta Kubicy.

Duquiene Team wychodzi na prowadzenie w wyścigu. 

Należy oczekiwać zmiany kierowcy w WRT.

Robert Kubica zjeżdża do alei serwisowej.

Kubica ma 25 s przewagi nad Duquiene Team. 

Tym samym na drugim miejscu mamy Duqueine Team. 

United Autosports też zjeżdża na pit-stop. 

Na drugie miejsce awansowało United Autosports. Kubica ma 7,5 s przewagi nad tą ekipą w tej chwili. 

To oznacza, że Kubica może nieco odsapnąć na prowadzeniu.

Pilet zjeżdża na pit-stop. 

Sytuacja się nieco uspokoiła. 0,8 s przewagi Kubicy nad Piletem. 

Pojawiają się sugestie, że Kubica "zygzakował" przy obronie pozycji przed Piletem. Będzie kara?

Na szczęście Kubice i Pilet przedarli się przez sekcję dublowanych kierowców. 

Kubica ostro odparł atak kierowcy IDEC Sport. 

Pilet atakuje Kubicę! 

Pilet dotknął innego samochodu przy dublowaniu. Na szczęście dla niego, skończyło się na strachu. 

Przewaga Kubicy w pewnym momencie miał tylko 0,2 s przewagi, ale Pilet utknął za wolniejszymi samochodami i teraz dzieli ich 0,8 s. 

Kubica i Pilet wjeżdżają w część toru, gdzie jest sporo kierowców do dublowania. Na tym można sporo zyskać, ale i stracić. 

0,666 s - Kubica znów nieco odjechał. 

Dobre okrążenie Pileta, który momentalnie zbliżył się na 0,2 s do Kubicy. 

1,3 s - Kubica odjeżdża Piletowi.

   

Warto też zauważyć, że to dość długi przejazd Polaka. W niektórych załogach dawno już doszło do zmiany kierowcy.

Robert Kubica utrzymuje ok. 1 s przewagi. 

Kubica znów nieco odjechał Piletowi. Różnica wzrosła do 0,9 s. 

Ogromne znaczenie może mieć stan opon. Kubica podczas ostatniego pit-stopu jedynie tankował paliwo. 

Już tylko 0,5 s. IDEC Sport coraz bliżej WRT. 

IDEC Sport nieco zbliżył się do WRT. 0,7 s różnicy pomiędzy Kubicą a Pilet. 

Kara przejazdu dla samochodu nr 66 za kontakt z załogą nr 6. 

Robert Kubica odjeżdża rywalowi. Przewaga WRT wzrosła do 1,0 s.

Wracamy do ścigania. WRT ma tylko 0,6 s przewagi nad IDEC Sport. 

Samochód bezpieczeństwa zjedzie na tym okrążeniu. 

To się nazywa fair-play. 

Godzina ścigania za nami.

 

   

Nadal mamy samochód bezpieczeństwa na torze. Kubica prowadzi, ale ma tylko 1,5 s przewagi. 

Kierowcy załóg nr 24 i 55 podali sobie dłonie poza torem. Miły gest, nie ma złości między kierowcami. 

Sędziowie zajmą się incydentem między samochodami 24 i 55. Należy się spodziewać kary dla Algarve Pro Racing. 

Było ponad 12 s przewagi WRT nad IDEC Sport, są już tylko 2 s. 

Neutralizacja oznacza, że WRT straciło całą swoją przewagę nad rywalami. Niestety.

To ekipy Algarve Pro Racing i Spirit of Race. 

Zanosi się na dłuższą neutralizację. 

Rozbite samochody nr 24 i 55. 

Poważny wypadek dwóch załóg, sporo części na torze. 

I kolejne problemy. Samochód bezpieczeństwa na torze! 

Na szczęście problemy trwały tylko chwilę. Załoga numer 20 wraca na tor. 

Znów mamy żółte flagi. 

Przewaga Roberta Kubicy wzrosła do 14 s.

   

Zmiana na drugim miejscu. IDEC Sport wyprzedza COOL Racing. 

WRT ma teraz ponad 10 s przewagi nad COOL Racing.

Mamy powrót do normalnego ścigania. 

Robert Kubica przewodzi stawce. Żółte flagi usunięte.

Funkcyjni nadal zabierają uszkodzony samochód nr 34 z pobocza. 

   

W COOL Racing doszło też do zmiany kierowcy, stąd dłuższy pit-stop. Robert Kubica na prowadzeniu.

Sprawny pit-stop ekipy WRT. 

Kubica zjechał na pit-stop. 

Robert Kubica traci ponad 8 s do COOL Racing. 

W miejscu przygody załogi numer 34 jest też sporo żwiru na torze. 

Część ekip wykorzystuje żółte flagi, by zjechać na pit-stop. 

To samochód nr 34 zatrzymał się na poboczu. 

Żółte flagi na całym torze. 

Żółte flagi na torze między pierwszym a drugim sektorem. 

Robert Kubica utrzymuje bezpieczną przewagę nad trzecią w stawce załogą IDEC Sport. 

Robert Kubica traci już nieco ponad 5 s do COOL Racing. 

Załoga numer 34 uznana za winną wypadku, w którym ucierpiał samochód G-Drive. Kara przejazdu przez aleję serwisową. 

   

Potwierdzenie problemów G-Drive.

COOL Racing ze znacznie lepszym tempem niż Kubica. Już ponad 3 s różnicy. 

Główny rywal WRT, G-Drive Racing z numerem 26, nadal nie powrócił na tor. To przekreśla jakiekolwiek nadzieje Rosjan na ten wyścig. 

Robert Kubica traci niespełna 2 s do prowadzącej załogi COOL Racing. 

Robert Kubica utrzymał drugie miejsce. 

Wracamy do ścigania. 

Samochód bezpieczeństwa szykuje się do zjazdu z toru.

Nadal jedziemy za samochodem bezpieczeństwa.

Samochód nr 26 zabierany przez specjalny dźwig z pobocza. 

Czy WRT zapewni sobie już w niedzielę tytuł mistrzowski?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Najwidoczniej naprawa samochodu nr 26 nie poszła zgodnie z planem. 

G-Drive parkuje swój samochód na poboczu. 

G-Drive wraca na tor. 

Samochód załogi G-Drive od kilku minut w alei serwisowej. Spadł na 36. miejsce w "generalce". 

W pierwszym zakręcie problem miała m.in. załoga G-Drive z numerem 26, czyli główny rywal ekipy Kubicy do tytułu mistrzowskiego. 

   

Trwa zabieranie samochodów z pobocza. 

Problemy załogi numer 26, która zjechała do alei serwisowej. 

Samochód bezpieczeństwa na torze. 

Za to COOL Racing i WRT odjeżdżają rywalom. 

Mamy dwa samochody na poboczu, kolejne problemy. 

Prowadzi załoga COOL Racing. 

Mamy żółte flagi z powodu wydarzeń w pierwszym zakręcie. 

Sędziowie zajmą się tym, co wydarzyło się w pierwszym zakręcie. 

Robert Kubica nie wystraszył się walki na "łokcie" w pierwszym zakręcie i przepchnął się na drugie miejsce. 

Robert Kubica na drugim miejscu!

Mnóstwo samochodów na poboczu.

Ogromny chaos w pierwszym zakręcie! 

Ruszamy! 

Kończymy okrążenie formujące. 

Robert Kubica zaczyna wyścig w barwach ELMS. 

Zaczynamy okrążenie formujące. 

Tak wyglądają warunki na Spa-Francorchamps.

Wygląda na to, że Robert Kubica rozpocznie wyścig dla WRT.

Samochody są już na prostej startowej. 

Czy WRT już w niedzielę zapewni sobie tytuł mistrzowski?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Robert Kubica i jego WRT ruszą z trzeciego miejsca.

Przed nami wyścig 4h Spa. Początek o godz. 11. 

>
Zobacz również
    Dyscyplina Wyścigi samochodowe
    Rozgrywki European Le Mans Series
    Lokalizacja Spa
    Grupa ELMS - 4h Spa
    Stadion Circuit de Spa-Francorchamps
    Data i godzina 19 Września 2021, 11:00
    Zobacz również