Wielki żużel na Stadionie Narodowym. "Kibicowanie GP to coś niesamowitego"

Po piłce nożnej, siatkówce i lekkoatletyce obiekt, który wzbudza zachwyt wszystkich Polaków, 18 kwietnia będzie gościć najlepszych żużlowców podczas oficjalnych indywidualnych mistrzostwach świata.

Komplet biletów na zawody sprzedano w niecałe dwie doby. To fenomen, tak samo jak sport, który reprezentuje. Speedway trafi do stolicy, gdzie kiedyś była drużyna żużlowej Gwardii rywalizująca na stadionie przy ulicy Racławickiej. Oczekiwania, iż można zacząć wszystko od nowa, a wielki żużel od razu podbije serca kibiców w Warszawie, są uzasadnione. - Żużel to taka dziewczyna, która nie wymaga pięciogwiazdkowego hotelu, żeby z tobą być. To stare kino, coś czego nie ma w multipleksie. To sport powrotu do człowieczeństwa. Jak kogoś uwiera elegancka koszula, marynarka i krawat - powinien zobaczyć turniej żużlowy - przekonuje Tomasz Lorek, komentator telewizyjny Polsatu Sport.
[ad=rectangle]
Kasa, misiu kasa…

PZM został organizatorem turnieju LOTTO Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland. Za licencję od angielskiej firmy BSI na lata 2015-2017 zapłacił podobno ok. 1,5 mln zł, a tor wraz z ułożeniem go na stadionie, to następne 1,5 mln zł.
W ciągu niecałych dwóch dób organizatorzy sprzedali wszystkie bilety na kwietniowe zawody (w cenach od 49 do 99 PLN). Tylko dla warszawskich żużlowych "słoików"? Niekoniecznie.

- Kibicowanie Grand Prix to coś niesamowitego. Jeżdżą z nami nawet 80-latkowie. Pojawiają się na zawodach nie tylko dla samego sportu, ale dla klimatu, który wytwarza się na żużlu. Czasami wciągają się w ten klimat na 5-6 dni. W 2015 roku chcę zorganizować wycieczkę do Sankt Petersburga. Do Melbourne pojedziemy na przykład przez Pekin i Szanghaj - opowiada Jerzy Kanclerz, znany w środowisku żużlowym jako "król kibiców", bo był do tej pory na wszystkich turniejach Grand Prix w historii (te rozgrywane są od 1995 roku).

Żużel jest drogi, ale opłacalny. Dobrej klasy zawodnik może zarobić rocznie nawet 3 mln zł. Budżety polskich klubów oscylują w granicach od 5 do 10 mln zł.

Wejściówki na turniej na Stadionie Narodowym rozeszły się jak świeże bułeczki
Wejściówki na turniej na Stadionie Narodowym rozeszły się jak świeże bułeczki

Pobiją rekord z Cardiff

Jednorazowo najwięcej kibiców obejrzało w historii żużlowej Grand Prix zawody na Millennium Stadium w Cardiff - około 50 tys. - W Warszawie padnie rekord światowy turniejów Grand Prix, pobijemy Cardiff i warto zauważyć, że na te zawody przybędą nie tylko sami sympatycy speedwaya - zauważa Jerzy Kanclerz i dodaje: - Oglądanie żużla na stadionie i w telewizji to nie to samo. Na żywo otoczka zawodów jest inna, a wszystkich chcących przyjść na żużel, zachęciłbym też do zobaczenia parku maszyn, uzyskania autografów od zawodników, zrobienia sobie z nimi zdjęć. Ta styczność z żużlem na zawodach jest nieporównywalna do kontaktu z tym sportem przez oglądanie w telewizji.

Aktualny mistrz świata, Greg Hancock nie ma wątpliwości. - Żużlowcy zawsze mają nadzieję ścigać się podczas zawodów, na których trybuny są wypełnione po brzegi. To nasze marzenie. Takie wielkie widownie jak w Cardiff lub na Friends Arena w Sztokholmie czynią z żużla sport bardzo elitarny - mówi 44-letni Amerykanin.
Stadion Narodowy, zdaniem Tomasza Półgrabskiego, prezesa zarządu spółki PL2012+ jest dziś najważniejszym miejscem dla sportu w Polsce.

- To miejsce, które ma znaczenie - w którym odbywają się najbardziej spektakularne wydarzenia rozrywkowe, społeczne i oczywiście sportowe. To co mnie cieszy, to fakt, że bijemy rekordy frekwencji. Kilka przykładów? Proszę bardzo! Ponad 63 000 kibiców na meczu otwarcia MŚ w siatkówce, ponad 40 000 widzów na Windsurfingu, ponad 20 000 fanów lekkiej atletyki na Memoriale Kamili Skolimowskiej. A teraz przed nami kolejna spektakularna impreza sportowa - największe w historii zawody żużlowe - mówi Tomasz Półgrabski.

Komentarze (39)
kris7
16.02.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
odsprzedam 4 bilety na G6 
avatar
wisnia25 GNIEZNO
4.01.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
jak by co to mam 2bilety na g20 
tomaszl75
3.01.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
4 bilety sektor D8 różne miejsca sprzedam tomaszl75@interia.pl 
avatar
RECON_1
31.12.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W tym roku frekwencja dopisze na Narodfowym bo przedewszystkim kazdy bedzie chcial obejrzec ten stadion od srodka, do tego wcoaz dzialajaca magia nazwiska Gollob swoje zrobi, minusem jest/bylo Czytaj całość
avatar
FuX Falubaz
31.12.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
I tak sie konczy tak bunczucznie zapowiadany Bojkot BSi i ich cyrku. Stado baranow z Polski znowu im kabze nabije a o tlumikach jak byla cisza tak dalej jest. Jeszcze na wiosne dowiemy sie ze p Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.