Duże zmiany w Speedway of Nations. Polacy mogą tylko zyskać

WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Przemysław Pawlicki, Kacper Woryna w meczu reprezentacji.
WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Przemysław Pawlicki, Kacper Woryna w meczu reprezentacji.

W 2019 roku odbędzie się druga edycja Speedway of Nations. Po premierowej odsłonie rywalizacji dokonano kilku zmian w regulaminie.

W tym artykule dowiesz się o:

W ubiegłym roku dochodziło do kilku kuriozalnych sytuacji. Drużyny przystępowały do walki w zaledwie dwuosobowych składach i po kontuzji jednego z zawodników jego partner z zespołu pozostawał sam. Międzynarodowa Federacja Motocyklowa postanowiła ukrócić takie rozwiązania. Od nowej edycji każda reprezentacja będzie musiała się składać z trzech żużlowców (rezerwowy musi być juniorem).

Młodzieżowiec będzie mógł zastąpić podstawowych zawodników w każdej chwili. Musi on wystąpić przynajmniej w jednym wyścigu.

Przeczytaj także: Znamy już godziny, w jakich będą się odbywać mecze w PGE Ekstralidze

Do regulaminu Speedway of Nations wprowadzono zapis, który juniorom zapewnia jazdę. Jeśli trenerzy nie dokonają zmiany wcześniej, musi on w ostatniej serii startów zastąpić w swojej ekipie zawodnika odpowiednio w kasku czerwonym lub białym.

ZOBACZ WIDEO Majewski: Tomek Gollob budzi się do życia

W dwudniowym finale młodzieżowiec wystąpi przynajmniej dwa razy, bowiem każdy dzień rywalizacji traktowany jest jako osobny turniej.

Te zmiany są z pewnością korzystne dla Biało-Czerwonych. Marek Cieślak dysponuje szerokim składem na światowym poziomie i nawet wprowadzenie juniora za jednego z podstawowych seniorów nie musi osłabić siły naszej reprezentacji.

Zmianie ulegną także zasady wyłaniania najlepszej drużyny globu, w przypadku remisu w wyścigu finałowym. W takim przypadku odbędzie się jeszcze jeden wyścig, w którym weźmie udział po jednym zawodniku z zespołu. Zwycięzca zapewni swojej kadrze triumf w zawodach.

Przeczytaj także: 24 marca w Łodzi wielki mecz. Północ kontra Południe

Ponadto jeśli w biegu barażowym będzie remis, to awans do finału uzyska drużyna wyżej sklasyfikowana po rundzie zasadniczej.

Tegoroczny finał Speedway of Nations odbędzie się 20 i 21 lipca w rosyjskim Togliatti. Półfinały zaplanowano na 4 maja w niemieckim Landshut i 11 maja w angielskim Manchesterze. Polacy o awans do turniejów w Rosji powalczą w Niemczech.

Komentarze (10)
avatar
Leszek Józef Polakowski
16.07.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To chyba jedyny sport na swiecie gdzie zasady druzynowe były tyle razy zmieniane....wszystkie liczace sie kraje maja mistrzostwa druzynowe , ale wyłonienie druzynowego mistrza swiata odbywa sie Czytaj całość
avatar
Dominik Grześkowiak
12.02.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Gdyby takie przepisy obowiązały w ubiegłym sezonie złoto raczej miała by Wielka Brytania. TAJSKI w dodatkowym biegu pewnie by zwyciężył. Uważam, że nowe przepisy są uczciwsze. DG. 
avatar
ADASOS2
12.02.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Generalnie trzeci zawodnik powinien jechać nawet 2 razy lub więcej ale nie junior.
My , Anglicy i Duńczycy mamy w miarę juniorów, ale pozostali ??? 
avatar
sympatyk żu-żla
12.02.2019
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Jazda w zespole 3 zawodników niezłe pociągnięcie .Jazda z juniorem już nie ten urok. 
avatar
Sabeu
12.02.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Kto to w ogóle z tym juniorem wymyślił???