Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Żużel. To on wyrwał Grand Prix z rąk BSI. Kim jest najważniejszy człowiek w Eurosport Events?

BSI położyło na stół wielką kasę, ale i tak przegrało rywalizację ze spółką Eurosport Events o prawa do Grand Prix w latach 2022 - 2031. Wyrwanie kontraktu z rąk Anglików to tak naprawdę zasługa jednego człowieka. Mowa o Francois Ribeiro.
Jarosław Galewski
Jarosław Galewski
Patryk Dudek WP SportoweFakty / Jarosław Pabijan / Na zdjęciu: Patryk Dudek

Ribeiro ma 47 lat. Jest Francuzem i najważniejszym człowiekiem w Eurosport Events. Podejmuje każdą strategiczną decyzję, ale przede wszystkim ma niesamowite kontakty, które potrafią otworzyć wszystkie drzwi w światowej federacji. Od wielu lat pozostaje w znakomitych relacjach z władzami FIM. Świetnie dogaduje się z obecnym prezydentem Jorge Viegasem. Wcześniej był w bliskich stosunkach z jego poprzednikiem Vito Ippolito. Jego pozycją nie zachwiały nawet częste zmiany na stanowisku CEO FIM. W 2015 roku tę funkcję pełnił Ignacio Verneda, później Steve Aeschlimann, a obecnie piastuje ją Tony Skillington. Z każdym z nich Francuz potrafił znaleźć wspólny język i załatwić wielkie kontrakty dla amerykańskiej spółki.

Zobacz także: Czy Apator awansuje, jeśli nie wygra ligi? Termiński musi obawiać się przede wszystkim Zdunka

Najlepszy przykład to zawarta w tym roku 10 - letnia umowa, na mocy której Eurosport Events będzie promotorem FIM EWC (Długodystansowe Motocyklowe Mistrzostwa Świata). To przedłużenie współpracy, która zaczęła obowiązywać w 2015 roku. Ribeiro pierwszy kontrakt negocjował jeszcze w czasach prezydentury Ippolito. Nową umowę zawierał już za panowania Viegasa. Oczywiście, same kontakty to nie wszystko, bo FIM EWC pod rządami Eurosport Events bronią przede wszystkim liczby. Ostatnie dokonania Ribeiro i jego ludzi naprawdę robią wrażenie.

Spółka doprowadziła do szybkiego rozwoju cyklu. Na początku rywalizowało w nim około 20 zespołów. W tym sezonie ta liczba została już podwojona. Największym sukcesem, który jest także ważnym sygnałem dla kibiców żużla, były jednak zmiany w kalendarzu. Eurosport Events nie obawiało się nowych lokalizacji. Postawiło na nie i odniosło wielki sukces.

ZOBACZ WIDEO Żużel. Bartosz Zmarzlik o sukcesie, drodze do złota i marzeniach, które się spełniają

Zobacz także: Stadion? Prezydent zrobił kabaret. Jeżeli nic się nie zmieni żużel w Tarnowie umrze śmiercią naturalną (wywiad)

Ogromną popularność zyskał wprowadzony w 2016 roku wyścig Bol d'Or, który rozpoczyna rywalizację w mistrzostwach świata i finał Suzuka 8 Hours będący finałową rundą zmagań. Transmisje i retransmisje z wyścigów można było oglądać na całym świecie. W 2015 FIM EWC było obecne na czterech kanałach, a w 2019 roku dotarło już do 111 krajów. Na początku w rywalizacji brali udział przedstawiciele 7 nacji. Teraz jest ich aż 13.

To wszystko nie powinno jednak nikogo dziwić, bo Eurosport Events jest częścią amerykańskiego potentata Discovery, który nabył niedawno na wyłączność za 1,3 miliarda Euro europejskie prawa do Igrzysk Olimpijskich w latach 2018 - 2024.

Grupa Discovery każdego roku dostarcza ponad 8000 godzin własnych programów. Kanały są dostępne w 220 krajach i 50 językach. W przypadku wydarzeń sportowych główną platformą jest stacja Eurosport, która w żużlu pokazywała ostatnio rywalizację w Speedway Best Pairs i TAURON SEC. To właśnie wtedy zaczął rodzić się plan przejęcia Grand Prix z rąk BSI. Transmisje sportowe są prowadzone z ogromnym rozmachem. Do transmisji z Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC) stacja używa helikoptera. Lata z nią pilot, który ma ogromne doświadczenie w Rajdzie Dakar. Maszyna potrafi zejść bardzo nisko i być w bliskim kontakcie z uczestnikami rywalizacji. Dzięki temu widzowie na całym świecie otrzymują obrazki, które zapierają dech w piersiach.

Do żużla wchodzi zatem gigantyczny gracz, za którym stoją ogromne możliwości i wielkie pieniądze. Eurosport Events to francuska spółka, która zatrudnia przede wszystkim Europejczyków. Pracują w niej głównie Francuzi, Hiszpanie, Brytyjczycy i Włosi. Powstała jeszcze w czasach, kiedy Eurosport był w rękach francuskich.

Eurosport Events jest zresztą coraz mocniej obecne w sportach motorowych. Są promotorem WTCR, ERC i WEC. A to podobno dopiero początek. Zdecydowane wejście w żużel ma być tylko jednym z dużych projektów, które spółka planuje w najbliższych latach.

KUP BILET NA 2020 PZM WARSAW FIM SPEEDWAY GRAND PRIX OF POLAND (PGE NARODOWY, 16.05.2020)

Czy Eurosport Events doprowadzi do rozwoju cyklu Grand Prix?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (9):

  • speedwayrulez.com GRAJ Zgłoś komentarz
    Gorzej (i nudniej) już chyba być nie może. Co prawda wiele sobie nie obiecuję po zmianie, jednak gdy nie ma innej alternatywy...
    • Dux Zgłoś komentarz
      Uff już myślałem że to Lechu xD
      • hoc Zgłoś komentarz
        2-3 latka i po żużelku w Anglii!
        • slawo2089 Zgłoś komentarz
          A ja Wam mówię, że wejście takiego gracza do żużla spowoduje powolne odejście od lig w kierunku zawodów indywidualnych. Ligi pozostaną dla półamatorów i młodzieży. Jeżeli będą
          Czytaj całość
          chcieli włożyć jakieś większe pieniądze nie będą pozwalać zawodnikom na narażanie się na kontuzje (patrz Kubica) w jakiś podrzędnych zawodach. Liga będzie kuźnią talentów dla dwóch trzech serii zamiast dzisiejszych GP, SEC czy iMŚJ. Czy to lepiej czy gorzej..... trudno powiedzieć. Po drugie, może będą chcieli zmienić coś w silnikach aby używać bardziej standardowych, benzynowych od topowych producentów aby wciągnąć w to KTM, Hondy Czy inne Suzuki. Tam są pieniądze do wyciągnięcia bo inaczej nie widzę sposobu na rozwój tej dyscypliny. Nikt wielki nie jest zainteresowany badaniami czyli kosztami, które się nie zwrócą w ilości sprzedanych silników. Po trzecie, tory staną się jeszcze bardziej betonowe aby były przewidywalne, łatwiejsze do ułożenia i prostsze w utrzymaniu w trakcie zawodów i aby się mniej kurzyło. Ale inaczej chyba dla tego sportu nie ma przyszłości....... a szkoda.
          • Only Retro Speedway Zgłoś komentarz
            Miło że Francuzi spojrzeli przychylnym okiem na żużel, duża w tym zasługa jazdy Bellego. A co do DIscovery, tak - to jest gigant, tak samo jak IMG i jak FIM. Co z tego dotychczas
            Czytaj całość
            wynikało? Że giganci mają żużel w 4 literach.
            • Szef na worku Zgłoś komentarz
              " To on wyrwał Grand Prix z rąk BSI." A ja myślałem,że to Ostaf.
              • speed01 Zgłoś komentarz
                Siłą żużla są ligi. Jeśli nie będzie silnych lig w co najmniej kilku krajach, to nic nie da pompowanie forsy w GP, bo skąd promotor weźmie nowych utalentowanych zawodników? Wyszkoli
                Czytaj całość
                ich? Jakoś jestem sceptykiem, speedway to nie F1.
                • Bydgoszczanin w Pradze Zgłoś komentarz
                  5 grudnia 2019 roku. Czyli dzisiaj. JAKO PIERWSZY informuję że ONE SPORT nie będzie organizowało/uczestniczyło jako podwykonawca przy Grand Prix po roku 2021. Ani Eurosport Events ani
                  Czytaj całość
                  tym bardziej Discovery nie zaprosi ONE SPORT do współpracy. Czy ktoś ma ochotę przyjąć zakład ?
                  • G.Czugunow postrach syfów. Zgłoś komentarz
                    Komentarz usunięty przez frajera.
                    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                    ×
                    Sport na ×