Żużel. Józef Dworakowski ostro o nowościach w PGE Ekstralidze. "To się w głowie nie mieści"

W 2022 roku pomiędzy kluby PGE Ekstraligi podzielone zostaną rekordowe pieniądze z umowy telewizyjnej. Jednak współwłaściciel Fogo Unii Leszno, Józef Dworakowski, w rozmowie z Magazynem Żużel przestrzegał przed hurraoptymizmem.

Od sezonu 2022 w polskim żużlu będą obracać się pieniądze jakich jeszcze nie było. PGE Ekstraliga podpisała z Canal Plus na lata 2022-2025 umowę na kwotę 242 milionów złotych, a to oznacza, że rocznie na ekipy z najwyższej klasy rozgrywkowej podzielone zostanie ponad 60 milionów złotych (więcej TUTAJ).

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że ta kwota jest ogromna. Jednakże w rozmowie z Magazynem Żużel przed nadmiernym hurraoptymizmem przestrzegał Józef Dworakowski, współwłaściciel Fogo Unii Leszno.

- Wprowadzenie kontraktu telewizyjnego, a dzisiejsze koszty to coś zupełnie innego. Nikt nie spodziewał się, że w 2021 roku wszystko pójdzie tak drastycznie do góry. Teraz jak patrzę to 30 proc. otrzymanych pieniędzy z kontraktu trzeba wydać na dodatkowe rzeczy, które są wymagane - mówił Józef Dworakowski.

ZOBACZ WIDEO Jakim echem w Rosji odbiją się sankcje na sportowcach?

Współwłaściciel zwraca uwagę, że drastyczny wzrost kosztów życia w połączeniu z chęcią dorobienia się przez niektóre osoby z otoczenia zawodników znacząco wpłynęły na planowane budżety.

- Zwróćmy uwagę na to, że wygórowane żądania już najmłodszych zawodników zaczynają się od jego "otoczki" - wskazywał były prezes klubu.

- Ja uważam, że żądania na sezon 2022 względem 2021 wzrosły średnio o 25 proc. - mówił Dworakowski. - Nie ma znaczenia czy mówimy o seniorze, czy juniorze. Jednemu damy więcej, a innemu mniej. Generalnie mowa o 20 proc. i to dotyczy całego sportu żużlowego - tłumaczył były prezes leszczyńskiego klubu.

Zdaniem Józefa Dworakowskiego należy również pamiętać o tym, że nowy kontrakt telewizyjny to również nowe wymagania wobec klubów. Oprócz infrastruktury, zespoły z najwyżej klasy rozgrywkowej będą musiały mieć drugie drużyny rywalizujące w U-24 Ekstralidze. To natomiast generuje niemałe koszty.

- We wtorek, w ciągu tygodnia nikt nie przyjdzie na stadion. Na dzień dzisiejszy patrzę pod względem finansowym na to jako wyrzut pieniędzy z klubu. To jest tak kosztowne, że się w głowie nie mieści. Nawet same zabezpieczenie tych wtorkowych meczów to ogromne kwoty. Te szacowane koszty, które były w 2020 roku w tym momencie są nic nie warte - podsumował Dworakowski.

Zobacz także: Rosyjska młodzież miała spore nadzieje z Polską
Zobacz także: Unia Leszno nie chce wprowadzenia "gościa"

Komentarze (11)
avatar
GRYFM
11.03.2022
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Najgorsze jest to że im więcej pieniędzy tym większe gaże dla zawodników, droższe silniki, części itd. Liga 24 to zbędny luksus, lepiej byłoby te pieniądze zainwestować w szkolenie młodzieży. 
avatar
Nie zaszczepię się
11.03.2022
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Działacze powinni zaciskać pasa. Idzie recesja, wysoka inflacja. Ludzie przestaną chodzic na mecze, bo nie będzie ich stać. A władze Ekstraligi robią wszystko żeby na stadionach było jak najmni Czytaj całość
avatar
Tomek z Bamy
11.03.2022
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
J.Dworakowski-przyjaciel Don Bartolo Czekanskiego z Wilkszyna. 
avatar
mały w
10.03.2022
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
Pan Józef wie więcej bo twardo stąpa po tej ziemi?! Największym sponsorem sportu jest kibic? Pandemia pokazała, że puste trybuny są gwoździem do trumny dla każdej dyscypliny sportu a bez sponso Czytaj całość
avatar
Adamm Gdańsk
10.03.2022
Zgłoś do moderacji
2
2
Odpowiedz
Cześć wszystkim . Nie rozumiem tego narzekania działaczy. Dostali 6 mln !!! więcej i jeszcze marudzą o kosztach. Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.