Rajd Polski: rozważna strategia była kluczowa
Belg Thierry Neuville najlepiej poradził sobie z ekstremalnymi warunkami na mazurskich szutrach i triumfował w 74. edycji ORLEN Rajdu Polski. Ogromnego pecha miał rywalizujący z nim Estończyk Ott Tanak, który wypadł z trasy.
Tanak, który ciągle nie odpuszczał, uderzył w drzewo i poważnie uszkodził swój samochód. Dotarł do końca odcinka, ale nie był w stanie kontynuować jazdy. Neuville stracił głównego rywala, zaliczył dwa kolejne oesowe zwycięstwa i mógł spokojnie jechać po końcowe zwycięstwo. Ostatni odcinek, rozegrany w formule Power Stage i dodatkowo punktowany, padł łupem Jari-Matti Latvaly (Toyota Yaris WRC). Drugi na mecie był kolega z ekipy Hyundaia Nowozelandczyk Hayden Paddon, dla którego było to pierwsze podium w karierze. Niespodziewanie uzupełnił je obecny lider Mistrzostw Świata Sebastien Ogier (Ford Fiesta RS WRC), który ma już tylko 10 punktów przewagi w klasyfikacji generalnej.
W klasie WRC2 dominacja załóg w Skodach Fabiach. Wygrał Norweg Ole Christian Veiby, który skutecznie odpierał ataki Szweda Pontusa Tidemanda. Podium uzupełnił Francuz Quentin Gilbert. Najszybsi Polacy Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta F5) w swoim debiucie w Rajdowych Mistrzostwach Świata zajęli 6. pozycję.
Załoga ORLEN Team - Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak, pomimo wycofania się w piątek z rywalizacji z powodu zbyt dużych uszkodzeń w samochodzie pozostała w Mikołajkach, żeby wspólnie z całym zespołem przeanalizować sytuację i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Hubert tak podsumował ostatni dzień zmagań. - Niesamowita końcówka 74. edycji Rajdu Polski. Największym pechowcem jest Ott Tanak, który musiał się wycofać ostatniego dnia, prowadząc w rajdzie. To są trudne momenty dla kierowcy, który miał szansę na ostateczne zwycięstwo. Niestety sport bywa niewdzięczny. Wygrał Neuville, który zasłużył na zwycięstwo szczególnie po pechowych sytuacjach w poprzednich rajdach. Na pewno nowa era samochodów WRC jest bardzo atrakcyjna dla kibiców. Nie można mówić o monotonii, sytuacja na trasie jest cały czas dynamiczna i trudno obstawić zwycięzców. Rajd Polski sam w sobie jest szybki i trudny, a swoje dołożyła pogoda, która sprawiła że rywalizacja była jeszcze bardziej ekstremalna - powiedział Ptaszek.
ZOBACZ WIDEO Krzysztof Hołowczyc: Kibice są wspaniali. To dla nas wiele znaczy (WIDEO)Ósma runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostwa Świata to również nowe doświadczenia dla Załogi ORLEN Teamu - Jakuba Przygońskiego i Toma Colsoula. Załoga w swoim dakarowym Mini przejechała rajd jako tzw. zerówka, dbając o bezpieczeństwo przed rywalizacją najszybszych kierowców. Obecność na płaskim rajdzie samochodu, w którym wywalczyli 7. miejsce w tegorocznym Dakarze, spotkała się z dużym entuzjazmem kibiców, którzy nie mają możliwości podziwiać na żywo samochodów tej klasy.
Czołówka 74. Rajdu Polski:Pozycja | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Thierry Neuville | Hyundai i20 Coupe WRC | 2:40:46.1 |
2 | Hayden Paddon | Hyundai i20 Coupe WRC | +1:23.9 |
3 | Sebastien Ogier | Ford Fiesta WRC | +2:20.8 |
4 | Dani Sordo | Hyundai i20 Coupe WRC | +2:47.4 |
5 | Stephane Lefebvre | Citroen C3 WRC | +3:11.8 |
6 | Teemu Suninen | Ford Fiesta WRC | +3:16.8 |
7 | Mads Ostberg | Ford Fiesta WRC | +3:39.6 |
8 | Elfyn Evans | Ford Fiesta WRC | +4:39.1 |
9 | Andreas Mikkelsen | Citroen C3 WRC | +4:43.5 |
10 | Juho Hanninen | Toyota Yaris WRC | +4:53.7 |