KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Żużel. Ryszard Kowalski zrywa współpracę z ekstraligowym klubem! Tuner podał powód

"W związku ze złamaniem warunków umowy, współpraca firmy RK Racing z jednym z klubów PGE Ekstraligi została zerwana" - poinformował na Facebooku polski tuner Ryszard Kowalski.

TJ
Zębatka tylnego koła WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Zębatka tylnego koła
Z silników przygotowywanych przez firmę Ryszarda Kowalskiego korzysta wielu zawodników i też niekoniecznie startujących w klubach, które z RK Racing mają umowę o współpracy. W sobotni wieczór tuner spod toruńskich Cierpic wydał krótki komunikat o zerwaniu współpracy z jednym z klubów startujących w PGE Ekstralidze. Powodem jest złamanie warunków umowy.

Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, w tym przypadku chodzi o ZOOleszcz DPV Logistic GKM Grudziądz. Innym zespołem, o którym wiadomo, że korzysta z usług Kowalskiego, jest także eWinner Apator Toruń. Więcej informacji w związku z wpisem tunera pojawi się z pewnością niebawem.

RK Racing ma w swojej stajni najlepszych żużlowców na świecie i nie bez powodu nazywa się go numerem jeden wśród tunerów. Z silników spod jego ręki korzystają m.in. indywidualny mistrz świata Bartosz Zmarzlik, były czempion Tai Woffinden, a także takie tuzy jak Maciej Janowski, Patryk Dudek czy Artiom Łaguta.

CZYTAJ WIĘCEJ:
Odrzucenie korupcyjnej oferty zapewniło mu nieśmiertelność
Wkrótce realny powrót żużla na tor, gdzie ponad 20 lat temu odbył się turniej GP

ZOBACZ WIDEO Artiom Łaguta już wie, kiedy nauczy się startować tak dobrze jak Greg Hancock


Szukamy współpracowników! Dołącz do redakcji żużlowej WP SportoweFakty! ->
Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (97)
  • MR. S Zgłoś komentarz
    Bardzo dobrze ktoś powiedział w magazynie, że mamy dość dyktatury przez tunerów. Nie dość, że robią sobie co chcą i dla jednego zawodnika zrobią lepszy silnik, a dla drugiego gorszy
    Czytaj całość
    to jeszcze się panoszą kto komu może użyczyć sprzęt. Żużel to bardzo niszowy sport. Można powiedzieć, że z roku na rok umiera, a oni w tym wyścigu szczurów chcą całkowicie zniszczyć tą dyscyplinę. Uciąć im troszkę możliwości to przestaną się panoszyć i zaczną może równo robić sprzęt dla każdego klienta.
    • jeremi Zgłoś komentarz
      Hmm, Pan Kowalskiemu bliżej do Torunia jak do Grudziądza a te dwie ekipy ( razem z Zieloną Górą ) walczą o utrzymanie. Niczego nie sugeruję ale jeśli jest tak jak to opisują w PS, to
      Czytaj całość
      daje to sporo do myślenia.
      • RECON_1 Zgłoś komentarz
        Umowa umową ale po conosrazu do mediow z tym leciec?
        • zdm Zgłoś komentarz
          Prosi się pan Kowalski o kontrolę z urzędu antymonopolowego o nieuprawnione zapisy w umowach.
          • zulew Zgłoś komentarz
            Pan Kowalski też może strzelić focha.
            • z krzyżem na płaszczu Zgłoś komentarz
              Jedyne co przychodzi mi do głowy w tej sprawie: A może było tak, że tuner robił silniki dla juniorów trochę...taniej? Taka pomoc dla młodych zawodników i brał od nich np. 50, 60 czy
              Czytaj całość
              70 procent tego co od "pełną gębą" zawodowców? I teraz na takim silniku śmiga sobie zawodowiec Pawlicki bo... sobie pożyczył! Silniki zajechany wraca do serwisu i ma go zrobić za mniejszą kwotę? Dlaczego? Ja rozumiem, że Pawlicki partycypuje w kosztach ale już nie takich jak za SWÓJ SILNIK! Można się zdenerwować!:)) To jedyne co mi przychodzi do głowy...
              • Bad Boy Zgłoś komentarz
                Skrajnie NIEsportowa postawa Pana Kowalskiego,zeby takie swinstwo zrobic zawodnikom w trakcie sezonu,nie majac tak naprawde powaznego powodu,bo jesli to prawda ze Pawlicki tez jest w stajni
                Czytaj całość
                Kowalskiego,to o co tu chodzi?..to jest karygodne,to jest wplywanie na wyniki sportowe,w Niesportowy spsob,tu musi byc stanowcza reakcja srodowiska,i pokazanie Panu Kowalskiemu ze jego rola jest robienie silnikow,a nie manipulowanie rozgrywkami
                • erik stelmacher Zgłoś komentarz
                  @nick login;dzięki za wpis,dobrze że są wśród nas ludzie z dużym rozumkiem...,super te wycieczki ad personam...,to ma być o żużlu,a nie o mnie na szczęście....,i nie opowiadaj,że
                  Czytaj całość
                  inne kluby nic nie robią pozasportowo bo to naiwne,sam w to nie wierzysz...,tylko sportowa jazda i idea olimpijska wszystkim przyświeca pewnie....,tak jest panie harcerz....,tylko ja jakoś w to nie wierzę znając to co wyprawiają prezesi na drodze do celu....
                  • ZPF Zgłoś komentarz
                    Moim zdaniem Pan Rysiu po prostu nie wyrabia się ze zleceniami i pod mocno wydumanym pretekstem chce się wymiksować z kontraktu z GKM-em na rzecz o wiele bardziej lukratywnych zamówień
                    Czytaj całość
                    indywidualnych realizowanych dla żużlowców ze światowej czołówki. Dla tunera taki ruch to więcej czasu aby skupić się na obsłudze Zmarzlika, Woffindena, Janowskiego czy Łaguty lub przyjęciu bardziej intratnych kontraktów z zawodnikami z żużlowego topu. Poszkodowani będą juniorzy rozpoczynający swoje kariery tacy jak Bartkowiak, Zieliński czy Łobodziński.
                    • necro butcher Zgłoś komentarz
                      Można narzekać na instytucję zwaną tunerem, można się nie zgadzać z faktem, że to oni w dużej mierze dyktują obecnie układ w światowej hierarchii, ale... umowa jest umową i jeśli
                      Czytaj całość
                      ktoś się z nie nie wywiązuje, to rozwiązanie jest proste. Z formalnego, logicznego i biznesowego punktu widzenia Kowalski ma rację i koniec. Osobną kwestią jest natomiast dyktat tunerów, na który aktualne przepisy prawa po prostu pozwalają. Może jednak doczekamy się czasu wprowadzenia homologacji i każdy będzie jechał na tym co dała mu fabryka. Oby.
                      • peyo Zgłoś komentarz
                        Xd minusuja mnie oszuści i kombinatorzy....jakie to polskie po trupach do celu kibice sukcesu. Może wyjaśnię prościej oszukano Pana Kowalskiego złamano umowę czego nie rozumiecie oszusci
                        • maciejGKM Zgłoś komentarz
                          Na przeglądzie sportowym opisują o co poszło.Ten Kowalski to jakiś dzban jest.
                          • Sartoris Zgłoś komentarz
                            Najwyższa pora zakończyć ten dyktat tunerów. Zamiast nazwisk zawodników proponuję wpisywać nazwiska tunerów i klasę silnika: premium, normal i szrot. Żużel jest zbyt drogi jak na tak
                            Czytaj całość
                            niszowy sport. Najwięcej zarabiają tunerzy a najwięcej zyskują najbogatsi zawodnicy. Dajcie Zmarzlikowi osiołki Buczka i zobaczymy czy dalej będzie walił komplety.
                            Zobacz więcej komentarzy (45)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×