Relacje na żywo
  • wszystkie
  • MŚ 2022
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe
Wyścigi samochodowe
GP Singapuru - wyścig

To koniec naszej relacji z GP Singapuru. Dziękujemy za jej śledzenie.

Pojawiają się informacje, że Perez może otrzymać dwie kary po 5 s każda. Wtedy Leclerc zostałby triumfatorem GP Singapuru. Trzeba będzie czekać na decyzję sędziów. 

Verstappen w samej końcówce wyprzedził Vettela i jest siódmy.

   
   

Perez wypracował sobie niemal 7,6 s przewagi nad Leclercem, co stanowi dobre zabezpieczenie w razie kary od sędziów. 

Perez zwycięzcą GP Singapuru!

- Ciśnij aż do mety - słyszy Perez.

Czas wyścigu dobiegł końca. Czekamy na rozpoczęcie ostatniego okrążenia. 

Za to Perez wypracował sobie już ponad 5 s przewagi nad Leclercem. 

Hamilton próbował wyprzedzić Vettela, ale popełnił błąd, na czym skorzystał Verstappen. Holender jest ósmy. 

3,6 s - tyle przewagi ma Perez nad Leclercem. 

Kolejny pit-stop Russella. 

Perez też usłyszał komunikat o postępowaniu sędziów i od razu podkręcił tempo. 

- Musimy pozostać w kontakcie z Perezem na 5 s, bo może mieć karę - usłyszał Leclerc. 

Leclerc traci już ponad 2 s do Pereza. 

   
   

Perez zaczyna odjeżdżać Leclercowi. 

- Schumacher się broni, jakby to był wyścig jego życia - narzeka Russell. 

Leclerc po zblokowaniu kół wypadł z zasięgu DRS. Kosztowny błąd. 

Leclerc nie jest w stanie wyprzedzić Pereza. 

20 minut do końca wyścigu. 

Leclerc tuż, tuż za Perezem.

   
   

Kierowcy dostali zgodę na używanie DRS, bo warunki się poprawiły. 

Perez narzeka na problemy z silnikiem. 

Tymczasem Leclerc tuż, tuż za Perezem. 

Tak wyglądały problemy Verstappena.

Schumacher dotoczył się do alei serwisowej. 

Tymczasem Russell ma problemy z bolidem. Najprawdopodobniej doszło do kontaktu przy próbie wyprzedzania Schumachera.

Verstappen wraca na tor na czternastym miejscu. 

Z kolei sędziowie wzięli na tapet Pereza, który mógł złamać przepisy podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa. 

- Muszę zjechać - zgłasza Verstappen i melduje się w alei serwisowej. 

Verstappen po swoim ataku spadł na ósme miejsce. 

Holender miał mnóstwo szczęścia, bo do zdarzenia doszło w miejscu, gdzie jest szerokie pobocze. 

Verstappen próbował atakować Norrisa i wypadł z toru! 

Wracamy do ścigania!

Za chwilę czeka nas koniec neutralizacji. 

Bolid Tsunody zabrany z toru, ale trwa naprawa barier. 

Tak wyścig kończył Tsunoda.

   
   

- Przepraszam was, że nawaliłem - powiedział Hamilton przez radio. 

Również Norris zjeżdża na pit-stop. 

Russell zjeżdża na kolejny pit-stop. 

Samochód bezpieczeństwa w akcji. 

- Wyłącz silnik - słyszy Tsunoda. Zapowiada się na neutralizację. 

Tsunoda w bandach. 

Perez utrzymał prowadzenie po pit-stopie. 

Sainz zjeżdża na pit-stop. 

Perez też zjeżdża na pit-stop. 

Hamilton spadł za Vettela podczas pit-stopu. 

13,8 s trwał pit-stop Hamiltona z powodu wymiany przedniego skrzydła. 

Hamilton też zjeżdża do alei serwisowej. 

Leclerc w alei serwisowej. 5,3 s trwał pit-stop Ferrari. Za długo. 

Tymczasem Russell na slickach zaczyna kręcić rekordowe czasy. 

- Przednie skrzydło mu zaraz odpadnie - narzeka Verstappen. 

Verstappen narzeka, że jazda Hamiltona z takim bolidem jest niebezpieczna. 

Hamilton jedzie z uszkodzonym przednim skrzydłem. 

Hamilton wrócił na tor na piątym miejscu - tuż przed Verstappenem!

Brytyjczyk będzie w stanie kontynuować jazdę. 

Hamilton w barierze. 

Leclerc traci 3,0 s do Pereza. 

Verstappen tuz, tuż za Norrisem. 

- Russell ciągle się męczy na slickach - słyszy Perez od inżyniera. 

Leclerc najszybszym kierowcą na torze. Odrobił ponad sekundę w ciągu jednego okrążenia. 

Perez ma 4,3 s przewagi nad Leclercem w tej chwili.

Wracamy do ścigania. 

- Hamuje specjalnie przed moim nosem - narzeka znów Hamilton na Sainza.

Tak wyglądał koniec wyścigu Ocona.

Leclerc i Sainz zostali jednak na torze. 

Ferrari gotowe na przyjęcie jednego z kierowców. 

Wirtualna neutralizacja po raz kolejny. 

Wygląda to na usterkę bolidu Alpine. 

Tymczasem Ocon na poboczu. 

- Nie mogę utrzymać samochodu na torze - narzeka Russell.

- Tracę za dużo czasu za tym gościem, ależ on jest wolny - narzeka Hamilton na Sainza. 

Tak wyglądały problemy Albona.

Na torze ciągle pracują funkcyjni, podczas gdy sędziowie... zakończyli wirtualną neutralizację. 

To jednak koniec wyścigu dla Albona. 

Albon dojechał do alei serwisowej. Nowe przednie skrzydło plus slicki dla kierowcy Williamsa.

Wirtualna neutralizacja. 

Alonso już w roli widza.

Pachnie wirtualną neutralizacją. 

Kierowca Williamsa jedzie dalej, ale bez przedniego skrzydła. 

Albon w bandzie. 

   
   

Wydaje się, że ten pit-stop był przedwczesny w przypadku Russella.

Koniec wirtualnej neutralizacji. 

Tak wyścig skończył Alonso.

- Odważnie - tak Verstappen skomentował decyzję Russella.

Brytyjczyk ma ogromne problemy z przyczepnością. 

Pośrednie slicki dla Russella. 

Russell zjeżdża na pit-stop. 

Wirtualna neutralizacja. 

Awaria silnika w bolidzie Alonso. 

Problemy Alonso. 

- Czy jest już sucha linia? Bo nie widzę z bolidu - pyta Alonso. 

Leclerc traci już 2,7 s do Pereza. 

- Ogromne opóźnienia przy wrzucaniu wyższego biegu - zgłasza Verstappen. 

- Ciągle zbyt mokro - mówi Verstappen o możliwym przejściu na slicki. 

- Opony zachowują się już jak slicki - mówi Norris. 

   
   

- Musimy wytrzymać dłużej na tych przejściówkach niż inni - słyszy Norris. 

Verstappen utknął za Alonso.

   
   

Sędziowie zajmą się incydentem Zhou-Latifi po wyścigu. 

Verstappen przed Vettelem. Jest ósmy. 

Perez utrzymał prowadzenie.

Restart wyścigu za nami. 

   
   

Tak wyglądał koniec wyścigu dla Latifiego.

Tak wyglądał kontakt Zhou z Latifim.

Russell przestrzelił hamowanie przy próbie ataku na Bottasa. To wydarzyło się jeszcze przed neutralizacją. 

Koniec wyścigu dla Latifiego. 

Latifi dojechał do alei serwisowej. 

Samochód bezpieczeństwa na torze. 

- Zostałem uderzony, nic nie widziałem - to odpowiedź Latifiego. 

- Ten gość mnie umieścił w bandzie - narzeka Zhou na Latifiego. 

Zhou opuszcza bolid. To koniec jego wyścigu. 

Za to Latifi jedzie z przebitą oponą. Najprawdopodobniej doszło do kontaktu.

Problemy Zhou. Bolid Alfy Romeo poza torem. 

Magnussen wzywany do alei serwisowej, by wymienić przednie skrzydło. To decyzja sędziów.

- Ten tor wcale nie przesycha tak szybko - raportuje Norris. 

Hamilton narzeka na brak przyczepności.

Leclerc jako jedyny jest w stanie trzymać tempo Pereza. 

- Mówiłem wam na temat tych opon. Na przyszłość musicie mnie słuchać - mówi Hamilton. 

Nie będzie dochodzenia ws. incydentu Sainz-Hamilton. 

Hamilton jest obecnie czwarty. 

- Sainz mnie dotknął, wypchnął poza tor - narzekał Hamilton zaraz po starcie. 

Tak wyglądał start.

Verstappen już awansował na dziesiąte miejsce. 

- Magnussen ma uszkodzony kawałek przedniego skrzydła - zgłasza Verstappen.

   
   

Ostra walka Magnussena i Verstappena. 

Verstappen spadł aż na dwunaste miejsce. 

Prowadzi Perez, za nim Leclerc i Sainz. 

Kierowcy mają mnóstwo problemów na śliskim torze.

Perez wyszedł na prowadzenie!

Ruszyli!

Kierowcy wyjechali na tor na oponach przejściowych. 

Za nami hymn Singapuru. 

Kolejna przygoda Verstappena.

Verstappen miał "moment' na dojeździe na pola startowe.

Aleja serwisowa otwarta.

Warunki w Singapurze poprawiły się, więc plan otwarcia alei serwisowej o godz. 14.35 i rozpoczęcia okrążenia formującego o godz. 15.05 jest realny. 

Okrążenie rozgrzewkowe ma się rozpocząć się o godz. 15.05. 

Start wyścigu został opóźniony.

Warunki nie są łatwe.

Ulewny deszcz w Singapurze.

 

Przed nami wyścig o GP Singapuru. Początek o godz. 14.00.

>
Zobacz również
    Dyscyplina Wyścigi samochodowe
    Rozgrywki Formuła 1
    Lokalizacja Singapur
    Grupa GP Singapuru
    Stadion Marina Bay Street Circuit
    Data i godzina 02 Października 2022, 14:00
    Zobacz również