Super Bowl: sport znów będzie tylko dodatkiem? Poznaj kulisy największego jednodniowego wydarzenia w Ameryce

Miłosz Marek
Miłosz Marek
Tim Bradbury / Getty Images Sport

W niedzielne popołudnie nie uświadczycie chętniej oglądanej transmisji. Czy w tym sezonie padnie rekord oglądalności Super Bowl? Znawcy są sceptyczni. W bieżących rozgrywkach zanotowano aż 8-procentowy spadek oglądalności względem ubiegłorocznych zmagań.

Tłumaczono to rokiem wyborczym, w którym tendencja oglądalności futbolowych rozgrywek w USA zazwyczaj jest spadkowa. Z drugiej strony w ostatnim meczu sezonu (przed półroczną przerwą) zagrają dwie ekipy słynące z niezwykle efektownego stylu gry. Fani zacierają ręce i powinno ich to ściągnąć przed telewizory.

Jak na razie rekordową oglądalność zanotowano dwa lata temu, kiedy New England Patriots (grający również obecnie) pokonali w dramatycznych okolicznościach Seattle Seahawks. Wówczas zadecydowała ostatnia akcja meczu. 

Tak wyglądają statystyki najchętniej oglądanych Super Bowl w historii:

Oglądalność
Super Bowl XLIX (luty 2015) 114,4 mln
Super Bowl XLVIII (luty 2014) 112,2 mln
Super Bowl 50 (luty 2016) 111,9 mln
Super Bowl XLVI (luty 2012) 111,3 mln
Super Bowl XLV (luty 2011) 111,0 mln
Super Bowl XLVII (luty 2013) 108,7 mln

  W trakcie pojedynku są momenty, w którym przed telewizorami jest więcej lub mniej widzów. Wykres osiąga swoje maksimum najczęściej w... przerwie.  

Kto wygra Super Bowl LI?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub SportoweFakty na Facebooku
inf. własna
Zgłoś błąd
Komentarze (0)