Super Bowl: sport znów będzie tylko dodatkiem? Poznaj kulisy największego jednodniowego wydarzenia w Ameryce
W niedzielne popołudnie nie uświadczycie chętniej oglądanej transmisji. Czy w tym sezonie padnie rekord oglądalności Super Bowl? Znawcy są sceptyczni. W bieżących rozgrywkach zanotowano aż 8-procentowy spadek oglądalności względem ubiegłorocznych zmagań.
Tłumaczono to rokiem wyborczym, w którym tendencja oglądalności futbolowych rozgrywek w USA zazwyczaj jest spadkowa. Z drugiej strony w ostatnim meczu sezonu (przed półroczną przerwą) zagrają dwie ekipy słynące z niezwykle efektownego stylu gry. Fani zacierają ręce i powinno ich to ściągnąć przed telewizory.
Jak na razie rekordową oglądalność zanotowano dwa lata temu, kiedy New England Patriots (grający również obecnie) pokonali w dramatycznych okolicznościach Seattle Seahawks. Wówczas zadecydowała ostatnia akcja meczu.
Tak wyglądają statystyki najchętniej oglądanych Super Bowl w historii:Oglądalność | |
---|---|
Super Bowl XLIX (luty 2015) | 114,4 mln |
Super Bowl XLVIII (luty 2014) | 112,2 mln |
Super Bowl 50 (luty 2016) | 111,9 mln |
Super Bowl XLVI (luty 2012) | 111,3 mln |
Super Bowl XLV (luty 2011) | 111,0 mln |
Super Bowl XLVII (luty 2013) | 108,7 mln |
W trakcie pojedynku są momenty, w którym przed telewizorami jest więcej lub mniej widzów. Wykres osiąga swoje maksimum najczęściej w... przerwie.