Jak zmieniały się tabele biegowe w polskich ligach? Na początku były trójmecze

Mateusz Kozanecki
Mateusz Kozanecki
PAP / Wojtek Szabelski / Mark Loram na prowadzeniu

Trzy biegi nominowane (1999-2003)

Przez pięć kolejnych sezonów w rozgrywkach polskiej ligi obowiązywała piętnastobiegowa tabela, która zawierała w sobie aż trzy wyścigi nominowane.

Drużyny składały się z siedmiu zawodników (w 2003 roku z ośmiu), w tym dwóch juniorów, którzy znajdowali się pod numerami 6/7 i 14/15. Rezerwowy młodzieżowiec miał prawo do pięciu startów w meczu, natomiast zawodnik pod nr 8/16 mógł pojawić się na torze czterokrotnie.

W pierwszym wyścigu nominowanym startowali zawodnicy z najniższym dorobkiem punktowym, następnie ci, którzy byli trzecią i czwartą siłą drużyny, na zakończenie natomiast o punkty walczyli najskuteczniejsi w całym meczu. Po raz pierwszy zastosowano także znane do dziś zestawy pól startowych.

Tabela obowiązująca w latach 1999-2003:

Bieg Pole A Pole B Pole C Pole D
1. 1/9 9/1 2/10 10/2
2. 3/11 11/3 4/12 12/4
3. 13/5 5/13 14/6 6/14
4. 11/1 1/11 12/2 2/12
5. 4/13 13/4 3/14 14/3
6. 5/10 10/5 6/9 9/6
7. 2/14 14/2 1/13 13/1
8. 9/3 3/9 10/4 4/10
9. 6/12 12/6 5/11 11/5
10. 10/4 4/10 13/1 1/13
11. 14/6 6/14 11/3 3/11
12. 12/2 2/12 9/5 5/9
13. najsłabsi
14. średni
15. najlepsi

 

Czy tabela z lat 1994-1998 powinna zostać przywrócona?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
inf. własna/speedway.hg.pl/rlach.republika.pl
Zgłoś błąd
Komentarze (10)
  • Stercel Zgłoś komentarz
    Mecze 12- to biegowe to czasy mojego debiutu na meczach żużlowych.
    • yes Zgłoś komentarz
      A ja zacząłem chodzić na żużel pewnie w 1963.
      • dejwidZG Zgłoś komentarz
        Dobry materiał, dobra lektura. To są FAKTY, a nie prywatne wizje ostafińskiego na przykład... Dzięki.
        • Macias88Pila Zgłoś komentarz
          Pamiętam, jakie cyrki były w barażach o Ekstraligę nieco ponad dekadę temu, gdzie Ekstraliga miała inny regulamin i tabelę biegową od tego, co było w 1 lidze. Nie pamiętam już,
          Czytaj całość
          między jakimi drużynami był to baraż, ale jak drużyna z ekstraligi jechała na pierwszy mecz do klubu z 1 ligi, to musiała mocno zmieniać skład swój na ten mecz. Natomiast, w rewanżu drużyna z 1 ligi musiała kontraktować jakiegoś zawodnika, żeby spełniać regulamin obowiązujący na torze klubu z ekstraligi. Pamięta ktoś, w jakim barażu były takie jaja? Między którymi klubami?
          • ADASOS Zgłoś komentarz
            Oto jaką propozycję przesłałem do władz EL. 1 C B D A 9 D A B C 2 A D B B 10 B C D A 3 B C A D 11 A C B D 4 D A C B 12 C A D A 5 A B C D
            Czytaj całość
            13 D B A C 6 B D C 14 C D B 7 D C A 15 A B C Jest tylko mały zgrzyt, nie da się tak ustawić torów aby nr 2 i 12 jechali zawsze z innego toru. Zresztą tak jest i obecnie.
            • stary_trener Zgłoś komentarz
              Kolega ADASOS dobrze proponuje. Nalezy zmienic ustawienia pol startowych gdyz istniejace obecnie dzieli druzyne na jakis LINIE z. wielka krzywda dla nr 2 i 4 odpowiednio 1o i12. Przypomne
              Czytaj całość
              zainteresownym jak Skora ustawil wielkiego mistrza Nikusia pod 10-tka to przywioz bodaj szesc czy siedem pkt w meczu i rzucal kaskiem oburzony na takie ustawienie. Angole i szwedzi maja to dobrze rozpracowane, tylko powielic. Korzysc dla widowiska i oszczednosc w kasach klubowych.
              • Zolty G-dz Zgłoś komentarz
                7 młodzieżowy był najlepszym rozwiązaniem.
                • Polish Speedway Zgłoś komentarz
                  Ja bym zostawił obecną tabelę. Dla juniorów to przecież jest to samo co w latach 94 - 98. Pragnę tylko jednej zmiany - powrotu numerów 8 i 16. Widziałbym je na zasadach z 2003.
                  • ADASOS Zgłoś komentarz
                    Końcowa konkluzja pana Mateusza jest bardzo słuszna . Po co zmieniać coś , co jest prawie dobre. Jedynie można wprowadzić przepis ,ze junior ma obowiązek jechać 2 razy ale wówczas
                    Czytaj całość
                    kolega junior zastępuje jego i jedzie 4 razy. Wówczas słaby junior będzie musiał się spiąć. Druga sprawa, którą zaproponowałem władzą EL to pola startowe. Podałem możliwość takiego ustawienia zawodników w poszczególnych wyścigach, aby każdy w dwóch pierwszych startach jechał raz z pola zewnętrznego C lub D i raz z wewnętrznego. Problem z nr 2,4 i 10 przestałby istnieć.