Czas kryzysu (1981-1993)
W latach 80. sport żużlowy w Polsce przeżywał kryzys. Polscy zawodnicy znacznie odstawali od zagranicznych rywali, czego najlepszym dowodem był występ w finale DMŚ w 1984 roku. W Lesznie Biało-Czerwonym udało się zdobyć zaledwie osiem punktów, z czego połowę wywalczył Zenon Plech.
Wymusiło to także zmiany w systemie rozgrywek. W latach 1981-1993 obowiązywała piętnastobiegowa tabela bez wyścigów nominowanych. Drużynę stanowiło sześciu zawodników, z czego dwóch musiało być młodzieżowcami, a także dwóch rezerwowych.
Młodzieżowcy obowiązkowo musieli zaliczyć przynajmniej dwa starty, a w późniejszych latach trzy. Maksymalnie zawodnik mógł pojawić się na torze sześciokrotnie (pięć programowych wyścigów + rezerwa taktyczna).
Tabela obowiązująca w latach 1981-1989:Bieg | Pole A | Pole B | Pole C | Pole D |
---|---|---|---|---|
1. | 1 | 9 | 2 | 10 |
2. | 11 | 3 | 12 | 4 |
3. | 5 | 13 | 6 | 14 |
4. | 11 | 1 | 12 | 2 |
5. | 3 | 13 | 4 | 14 |
6. | 9 | 5 | 10 | 6 |
7. | 1 | 13 | 2 | 14 |
8. | 9 | 3 | 10 | 4 |
9. | 5 | 11 | 6 | 12 |
10. | 13 | 1 | 10 | 4 |
11. | 3 | 9 | 6 | 12 |
12. | 11 | 5 | 14 | 2 |
13. | 3 | 13 | 6 | 10 |
14. | 11 | 1 | 14 | 4 |
15. | 5 | 9 | 2 | 12 |
Tabela obowiązująca w latach 1990-1993:
Bieg | Pole A | Pole B | Pole C | Pole D |
---|---|---|---|---|
1. | 1 | 9 | 2 | 10 |
2. | 11 | 3 | 12 | 4 |
3. | 5 | 13 | 6 | 14 |
4. | 12 | 2 | 11 | 1 |
5. | 4 | 14 | 3 | 13 |
6. | 9 | 5 | 10 | 6 |
7. | 13 | 1 | 14 | 2 |
8. | 3 | 10 | 4 | 9 |
9. | 6 | 11 | 5 | 12 |
10. | 10 | 4 | 13 | 1 |
11. | 12 | 6 | 9 | 3 |
12. | 14 | 2 | 11 | 5 |
13. | 6 | 10 | 3 | 13 |
14. | 4 | 14 | 1 | 11 |
15. | 2 | 12 | 5 | 9 |
-
Stercel Zgłoś komentarz
Mecze 12- to biegowe to czasy mojego debiutu na meczach żużlowych. -
yes Zgłoś komentarz
A ja zacząłem chodzić na żużel pewnie w 1963. -
dejwidZG Zgłoś komentarz
Dobry materiał, dobra lektura. To są FAKTY, a nie prywatne wizje ostafińskiego na przykład... Dzięki. -
Macias88Pila Zgłoś komentarz
między jakimi drużynami był to baraż, ale jak drużyna z ekstraligi jechała na pierwszy mecz do klubu z 1 ligi, to musiała mocno zmieniać skład swój na ten mecz. Natomiast, w rewanżu drużyna z 1 ligi musiała kontraktować jakiegoś zawodnika, żeby spełniać regulamin obowiązujący na torze klubu z ekstraligi. Pamięta ktoś, w jakim barażu były takie jaja? Między którymi klubami? -
ADASOS Zgłoś komentarz
13 D B A C 6 B D C 14 C D B 7 D C A 15 A B C Jest tylko mały zgrzyt, nie da się tak ustawić torów aby nr 2 i 12 jechali zawsze z innego toru. Zresztą tak jest i obecnie. -
stary_trener Zgłoś komentarz
zainteresownym jak Skora ustawil wielkiego mistrza Nikusia pod 10-tka to przywioz bodaj szesc czy siedem pkt w meczu i rzucal kaskiem oburzony na takie ustawienie. Angole i szwedzi maja to dobrze rozpracowane, tylko powielic. Korzysc dla widowiska i oszczednosc w kasach klubowych. -
Zolty G-dz Zgłoś komentarz
7 młodzieżowy był najlepszym rozwiązaniem. -
Polish Speedway Zgłoś komentarz
Ja bym zostawił obecną tabelę. Dla juniorów to przecież jest to samo co w latach 94 - 98. Pragnę tylko jednej zmiany - powrotu numerów 8 i 16. Widziałbym je na zasadach z 2003. -
ADASOS Zgłoś komentarz
kolega junior zastępuje jego i jedzie 4 razy. Wówczas słaby junior będzie musiał się spiąć. Druga sprawa, którą zaproponowałem władzą EL to pola startowe. Podałem możliwość takiego ustawienia zawodników w poszczególnych wyścigach, aby każdy w dwóch pierwszych startach jechał raz z pola zewnętrznego C lub D i raz z wewnętrznego. Problem z nr 2,4 i 10 przestałby istnieć.