Eksperymenty BSI nie zawsze były udane
Z pewnością za dobry pomysł można uznać organizację Grand Prix Nowej Zelandii. Turniej w Auckland od trzech sezonów otwierał rywalizację o medale Indywidualnych Mistrzostw Świata. Co prawda nie wszystkie turnieje rozgrywane na stadionie Western Springs były emocjonujące, ale za każdym razem na trybunach zasiadało wielu kibiców.
Do tej pory rozegrano trzy turnieje o Grand Prix Nowej Zelandii. W pierwszym z nich najlepszy był Greg Hancock, w drugim zwyciężył Jarosław Hampel, a w tegorocznych zawodach sensacyjny triumf odniósł Martin Smolinski. Na 413-metrowym torze w Auckland zawodnicy często przeprowadzali skuteczne akcje. Wiele zależało jednak od sposobu przygotowania nawierzchni.
W zeszłym sezonie po raz pierwszy w historii turniej Grand Prix Skandynawii rozegrały został na stadionie Friends Arena w Sztokholmie. Wcześniej uczestników Grand Prix gościł Stadion Olimpijski. Organizacja turnieju na obiekcie mogącym pomieścić 34 tysiące kibiców była również dobrym pomysłem. Friends Arena jest zdecydowanie nowocześniejszym stadionem, który przyciąga wielu fanów.
O ile turniej w Nowej Zelandii rozgrywany był na naturalnym torze żużlowym, o tyle zawody w Sztokholmie odbywają się na torze czasowym. W przyszłym sezonie Auckland najprawdopodobniej nie będzie już gościć zawodów Grand Prix, a włodarze BSI mówią o organizacji zawodów w Australii lub Stanach Zjednoczonych. Na chwilę obecną wydaje się jednak, że za rok turnieje Grand Prix odbywać się będą tylko w Europie.
-
przemop33 Zgłoś komentarzimpreza to Toruń , Wrocław ,Gorzów , Częstochowa , ZG plus losowo tor w Polsce , 1 start w Szwecji plus jeden w Danii . Finał w Toruniu corocznie a za 10 lat impreza padnie .
-
MietekTRN Zgłoś komentarzMam złe przeczucie , że w Rydze też będzie porażka...
-
Kaczor Falubaz Zgłoś komentarzJednym zdaniem to był anty żużel.
-
Bruin Zgłoś komentarzTak sie cieszylem na GP w Finlandii. Pozostaje miec nadzieje ze za rok wyciagnac z tej klapy wnioski
-
Hockley Zgłoś komentarzWarto byłoby dodać do artykułu Sydney z 2002 roku, a przede wszystkim sprawy logistyczne z wyprawą do Australii, które BSI zawaliło całkowicie.
-
Speed58 Zgłoś komentarzZ tymi dziadami umowa jest do 2025 roku!!!
-
Speed58 Zgłoś komentarzTu jest "pies pograebany",ale trzeba czytać do końca...polecam!!!
-
Speed58 Zgłoś komentarzMazzi z FIM. To konflikt między prywatną firmą z Wielkiej Brytanii organizującą Grand Prix a polską spółką z Torunia, która wymyśliła SEC. BSI to angielska firma zajmująca się sportowym marketingiem, która od 1995 roku organizuje zawody o indywidualne mistrzostwo świata. To znany cykl turniejów Grand Prix. W tym roku zwyciężył w nim Anglik Tai Woffinden. BSI kupiła od FIM prawa do mistrzostw świata, Speedway Grand Prix, aż do 2025 roku. Jeżdżą w nim wszyscy najlepsi żużlowcy świata. W tym sezonie zyskał rywala. Firma One Sport z Torunia zorganizowała zawody o mistrzostwo Europy - z udziałem niemal wszystkich najlepszych zawodników startujących także w Grand Prix, m.in. Emila Sajfutdinowa, Tomasza Golloba, Nickiego Pedersena. Cztery turnieje w Gdańsku, Togliatti, Gorican i Rzeszowie odniosły komercyjny sukces. Jego fundamentem była umowa ze stacją Eurosport. Zawody obejrzało 29 milionów osób. Już w trakcie sezonu BSI groziła zakazem startów żużlowcom uczestniczącym także w "jej" Grand Prix. W ub. tygodniu FIM oficjalnie tego zabroniła. Federacja zdecydowała, że w następnym sezonie zawodnicy walczący w zawodach pod egidą BSI nie mogą jeździć w turniejach o mistrzostwo Europy. Dotyczy to także żużlowców, którzy dostali się do GP dzięki dzikim kartom. W tym roku dotyczyło to np. Tomasza Golloba. Do organizatorów z Polski list napisał Vincento Mazzi z FIM, w którym wytłumaczył przyczyny zakazu: "Mistrzostwa Świata to najwyższy poziom sportu, a (...) mistrzostwa kontynentu są ścieżką, którą powinni podążać zawodnicy zmierzający do światowej elity". W związku z tym zdaniem FIM w mistrzostwach Europy powinni jeździć tylko młodsi zawodnicy będący na dorobku. FIM zezwolił na start w SEC tylko jednemu zawodnikowi z GP w poszczególnych turniejach. Do wprowadzenia zakazu dążył BSI, który zapłacił FIM za prawa do organizacji GP. Anglicy przeforsowali to, broniąc oczywiście własnych interesów. Żużlowcy chętnie bowiem startowali w tym roku w SEC i chwalili imprezę. Pula nagród była wyższa niż w GP. Za zwycięstwo w turnieju można było zdobyć 10,5 tys. euro[/quote]
-
TOR II Zgłoś komentarzkatastrofa,na nich to nie jest żużel a GP na Lotwie tototalna klęska
-
Speed58 Zgłoś komentarzzakontraktowanego miasta,to ligi może wogóle wkrótce nie być. Tak właśnie to zaczyna mi wyglądać,że planują rozbudować GP do takich rozmiarów,że zawodnicy pojadą jak w amerykańskim rodeo...obskakują cały kraj,a finał w jednym miejscu i kasa zarobiona przez organizatorów.
-
Speed58 Zgłoś komentarzzakontraktowanego miasta,to ligi może wogóle wkrótce nie być. Tak właśnie to zaczyna mi wyglądać,że planują rozbudować GP do takich rozmiarów,że zawodnicy pojadą jak w amerykańskim rodeo...obskakują cały kraj,a finał w jednym miejscu i kasa zarobiona przez organizatorów.
-
HDZapora Zgłoś komentarzZapraszam na "poważne" rozważania na moim blogu na temat propozycji dla BSI mających ułatwić promocję speedwaya na świecie
-
asia Zgłoś komentarzJak dla mnie ,to eksperyment z powstaniem BSI ,był najbardziej nieudanym eksperymentem.