Speedway of Nations to przerwanie tradycji. W latach dziewięćdziesiątych rozwiązano to inaczej

Tomasz Janiszewski
Tomasz Janiszewski

Błysk Hancocka i ostatni finał dla Szwedów

Imponującą duńską serię przerwali w 1992 roku Amerykanie, których w Lonigo do wygranej poprowadził 22-letni Greg Hancock. Wciąż z powodzeniem ścigający się na światowych arenach Kalifornijczyk rozpoczynał zawody z pozycji rezerwowego, ale po dwóch gonitwach zastąpił Ronnie Correya i wespół z Samem Ermolenko zaczęli punktować na tyle, by na koniec mieć taką samą liczbę "oczek" co Brytyjczycy. W biegu dodatkowym rozpędzony Hancock pokonał przyszłego (zdobył ten tytuł za blisko sześć tygodni) indywidualnego mistrza świata Gary’ego Havelocka.

Rok później po 18 latach na tron powróciła Szwecja. Brylował Tony Rickardsson, mając za kolegów Pera Jonssona i Henrika Gustafssona. Po sezonie okazało się, że był to ostatni finał pod oficjalnym szyldem MŚP. Światowe władze zdecydowały się zreorganizować rywalizację drużynową i choć pozostawiły format zawodów w parach, to przez kolejne lata czempionat nazywany był DMŚ.

Czy zastąpienie Drużynowego Pucharu Świata zawodami Speedway of Nations okaże się dobrym pomysłem?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
inf. własna
Zgłoś błąd
Komentarze (4)
  • sympatyk żu-żla Zgłoś komentarz
    To było już przerabiane ,Samo się skończyło było nudne jak flaki z olejem choć nazywało się inaczej języka łamać nie potrzeba.
    • Only Retro Speedway Zgłoś komentarz
      Dosyć już tego płaczu nad trupem! Zdechł i dobrze się stało. Żadna to tradycja, to był świeży i nieudany eksperyment. Tradycją to była np. formuła IMP, w której jacyś chłopcy w
      Czytaj całość
      krótkich spodenkach się zaczęli bawić wprowadzając jakieś baraże, finały czy inne badziewia
      • Krystian Zgłoś komentarz
        Zupełnie jak ze zmianami nazw (restauracji) w pewnym programie.
        • yes Zgłoś komentarz
          Chciałbym zostawienia MŚ Par a nie of Nations...