F1: co wiemy po pierwszych testach?
Valtteri Bottas od razu szybki
Wsiadł do bolidu i od razu był najszybszy. Lepszego wprowadzenia do nowego zespołu Valtteri Bottas nie mógł sobie wyobrazić, choć były to tylko testy. Podsumowując wszystkie cztery dni testowe, Fin okazał się najszybszym kierowcą, który miał przewagę 0.247 sekundy nad Kimim Raikkonenem.
Przez całą pierwszą turę testów klarowała się trójka zespołów z lepszymi rezultatami od pozostałych, do której oprócz Mercedesa i Ferrari dołączył Red Bull Racing. Dobre czasy osiągali także zawodnicy Renault, plasując się w pierwszej "10" ogólnych wyników kierowców.
Sporo do nadrobienia będą mieli inżynierowie oraz kierowcy McLarena i Toro Rosso. Oba te zespoły miały problemy ze swoimi jednostkami napędowymi, co skutkowało przejechaniem około stu okrążeń przez danego zawodnika, co jest fatalnym wynikiem w porównaniu do reszty.
Najlepsze czasy kierowców z pierwszej tury testów:Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:19.705 | 322 |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | +0.247 | 267 |
3. | Kimi Raikkonen | Ferrari | +1.167 | 201 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | +1.278 | 234 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | +1.448 | 120 |
6. | Joylon Palmer | Renault | +1.691 | 143 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | +2.064 | 174 |
8. | Nico Hulkenberg | Renault | +2.086 | 150 |
9. | Marcus Ericsson | Sauber | +2.119 | 194 |
10 | Felipe Massa | Williams | +2.371 | 103 |
11. | Romain Grosjean | Haas | +2.413 | 174 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | +2.499 | 169 |
13. | Lance Stroll | Williams | +2.646 | 110 |
14. | Antonio Giovinazzi | Sauber | +2.696 | 149 |
15. | Esteban Ocon | Force India | +2.804 | 86 |
16. | Sergio Perez | Force India | +2.829 | 120 |
17. | Stoffel Vandoorne | McLaren | +2.871 | 106 |
18. | Fernando Alonso | McLaren | +2.893 | 101 |
19. | Daniił Kwiat | Toro Rosso | +3.251 | 100 |
20. | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | +3.835 | 83 |
21. | Alfonso Celis Jr. | Force India | +3.863 | 71 |
-
Kimster14 Zgłoś komentarzCiekawe błędy w całym artykule.