Pirelli statystycznie po sezonie 2016
PIT STOPY
- Całkowita liczba pit stopów: 933 (w tym cztery kary przejazdu przez aleję serwisową i jedna kara 10-sekundowego postoju na stanowisku)
- Daje to średnią 44,4 pit stopu na wyścig oraz 2,01 na kierowcę na wyścig
- Najwięcej pit stopów w wyścigu: 66 podczas Grand Prix Chin
- Najmniej pit stopów w wyścigu: 26 podczas Grand Prix Rosji
WYPRZEDZANIE
- Całkowita liczba manewrów wyprzedzania w sezonie: 866 (*) - średnio 41,2 na wyścig
- Najwięcej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 128 w Grand Prix Chin (**)
- Najwięcej manewrów wyprzedzania w mokrym wyścigu: 64 w Grand Prix Brazylii
- Najmniej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 10 w Grand Prix Australii oraz Grand Prix Węgier
- Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w sezonie: Max Verstappen, 78 (**)
- Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w jednym wyścigu: Lewis Hamilton, 18 w Grand Prix Chin
- Kierowca, który był najrzadziej wyprzedzany: Sebastian Vettel, jeden raz (przez Maksa Verstappena w Grand Prix Brazylii, 66. okrążenie, walka o 5. pozycję)
- Kierowca, który zyskiwał najwięcej pozycji na pierwszym okrążeniu: Fernando Alonso, który przez cały sezon zyskał 41 pozycji na pierwszym okrążeniu
- Zespół, którego kierowcy wykonali najwięcej manewrów wyprzedzania: Red Bull, 136 manewrów (**) - 61 Daniela Ricciardo, 60 Maksa Verstappena, 15 Daniiła Kwiata
- Zespół, którego kierowcy byli najrzadziej wyprzedzani: Mercedes, łącznie siedem razy (Nico Rosberg cztery, Lewis Hamilton trzy razy)
(*) Definicja manewru wyprzedzania: wyprzedzanie podczas lotnego okrążenia (czyli z wyłączeniem pierwszego okrążenia, rozpoczynanego ze startu zatrzymanego), a pozycje zostają utrzymane do końca tego okrążenia. Zamiany pozycji z powodu poważnego problemu technicznego albo dublowania/odzyskiwania straconego okrążenia nie są brane pod uwagę.
(**) Największa wartość od sezonu 1983 (pierwszy rok zbierania danych).