Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis
)

F1: Red Bull traktuje kierowców jak przedmioty. Wyrzucani co chwilę, muszą realizować się poza F1

Minął tydzień odkąd Red Bull zaskoczył świat F1 i ogłosił zakontraktowanie Alexandra Albona w miejsce Pierre'a Gasly'ego. Francuz jest kolejnym kierowcą potraktowanym przedmiotowo przez "czerwone byki". Nikt tak często nie zwalnia kierowców w F1.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera

Red Bull traktuje kierowców jak przedmioty

Zmiany w składach zespołów F1 w trakcie sezonu są niezwykle rzadkie, bo kontrakty kierowców są dość dobrze zabezpieczone na taką ewentualność. Zwłaszcza jeśli zawodnik gwarantuje ekipie wsparcie finansowe. Przekonał się o tym Robert Kubica, który w roku 2017 był łączony z Renault, gdzie miał zastąpić zawodzącego Jolyona Palmera. Tyle że Brytyjczyk wpłacał do kasy Francuzów sporo pieniędzy i długo utrzymywał posadę.

Kubica, w nieco innych okolicznościach, dostał jednak szansę debiutu w F1 w połowie sezonu 2006. Wtedy BMW Sauber nagle wyrzuciło ze swoich szeregów Jacquesa Villeneuve'a. Niemiecko-szwajcarski zespół nie tylko miał dość humorów mistrza świata F1 z roku 1997, ale też regularnie w testach i treningach był on wolniejszy od Kubicy.

Sposób, w jaki BMW Sauber potraktowało Villeneuve'a, o co ten do teraz ma pretensje w stosunku do Kubicy i szefostwa zespołu, jest niczym w porównaniu do zachowania Red Bull Racing. "Czerwone byki" regularnie wyrzucają swoich kierowców, o czym przekonał się ostatnio Pierre Gasly.

Czytaj także: Kryzys kariery Pierre'a Gasly'ego

Czy Red Bull dobrze postąpił wyrzucając Pierre'a Gasly'ego z zespołu?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
WP SportoweFakty
Zgłoś błąd

Komentarze (2):

  • yes Zgłoś komentarz
    Czytam, że kierowcy Red Bulla realizują się poza F1. SF piszą o Kubicy w różnych kontekstach. Tylko czasami jest bezpośrednio na temat F1.
    • eF1.pl Zgłoś komentarz
      Kto interesuje się Formułą 1 powinien sięgnąć po biografię Marka Webbera. Tam jest dużo szczerej prawdy o Helmucie Marko i korporacji Red Bull, w której przede wszystkim liczą się
      Czytaj całość
      liczby. Tam nigdy nie będzie dwóch równorzędnych kierowców.